Stress, stress, stress…

Allting verkar var stress! Idag var det en mycket stressig morgon. Jag tyckte att jag gick upp i tid, men icke. När frukosten var överstökad och jag skulle iväg med dottern till förskolan så kom jag på att mellanbarnet skulle ha utedag idag. Oj, oj, oj vad jag fick bråttom. Jag förstår inte att jag hann. Men chokladmjölken blev gjord och sedan en ompackning av skolväskan. Naturligtvis låg inte sittunderlaget där det skulle vara. Det var bara att börja leta. Det är märkligt att sådana saker alltid får fötter och flyttar sig som de själva vill (med en viss hjälp av vissa medlemmar i familjen). Till sist hittade jag ett, men då sa sonen ”det är inte mitt sittunderlag”. Jag sa att han fick låna detta idag. När han hade gruffat en stund så gav han med sig. När utedagspackningen var avklarad så fick jag övertala Lillan till att klä på sig ytterkläderna. Det ville hon inte, eftersom hon inte hade kammat sig, letat upp Hasse Kanin, packat sin väska, tagit fram vantarna, etc. Men efter en stund kom vi iväg.

Vi stressade in på förskolan och när vi väl var där så skötte Prinsessan sig exemplariskt. Hon tog av sig själv och hängde upp allting fint vid sin hylla. Det är inte alltid som det händer. Jag fick en kram och sedan ställde hon sig i fönstret och vinkade. Jag sprang ut och stressade hem igen. När jag kom hem så letade Mellanpojken efter sina överdragsbyxor. Han hittade dem samtidigt som jag kom innanför dörren. Storebror stod i dörröppningen och stampade med fötterna och sa: ”Kom nu!!”. Jag fick hjälpa Lillebror och till sist satt kläderna på där de skulle. Men naturligtvis hade han bara en känga. Det var bara att börja leta igen. Vi hittade den snabbt och sedan rusade vi ut genom dörren. Precis när vi kom innanför grindarna på skolgården ringde det in. Tänk att vi hann! Den stora killen sprang iväg till sitt klassrum och jag tillsammans med Mellanpojken gick till hans kapprum. Där var det fullt kaos. Det var tydligen många mammor eller pappor som hade glömt att det var utedag. De fick köra hem igen efter matsäck och varma ytterkläder. Då kände jag en stor lättnad. Jag hade i alla fall kommit på det innan vi kom till skolan. Utedagen blev lite försenad. Men de kom iväg. Tyvärr är det så att precis när de gick iväg började det droppa. Troligtvis kommer de att få regn på sin utedag. Dock tror jag att barnen kommer att ha det trevligt. Det brukar de ha, även om det spöregnar.

Nu är det dags för en annan typ av stress. Jag ska fortsätta skriva på min litteraturöversikt. Det kan bli intressant att se om jag verkligen klara gränsen på 5000 ord. Jag har i vanlig fall svårt att skriva kortfattat. Men jag tror att det kommer att gå bra. Jag klarade presentationstiden på 5 minuter. Då måste jag väl fixa det här? Deadlinen är satt till söndag. Jag måste hinna den här gången. Gör jag det, så innebär det att jag ligger i fas igen. Det hade varit roligt om jag gjorde det, eftersom jag har legat back hela våren. Det är så tråkigt när man känner att ”nu ligger jag efter”. Min förhoppning är att jag kommer i fatt den här delkursen. Jag väntar dessutom med spänning på hur det gick på förra delkursen. Jag har tyvärr inte fått reda på det ännu, så medan jag väntar skall jag stressa vidare.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stress, stress, stress…

  1. Cecilia skriver:

    Ja ibland blir det rörigt på morgonen, tänk dom som inga barn har 😉 all tid i världen ju!

    Vadå har du inte fått tillbaka din disputationsberättelse än??

    Litteraturöversikten blir säkert bra, det fixar du! Kram Cecilia

  2. tavar skriver:

    Hej Cecilia!
    Jag tänker precis som du. Tänk vad mycket tid man skulle ha över på morgonen om jag inte hade barnen, men antagligen hade jag bara sovit längre och då hade det inte varit någon vits med att ha längre tid på sig. 🙂 Dessutom hade jag längtat alldeles för mycket efter barn…
    Nu precis fick jag reda på min disputationsberättelse. Jag fick vänta länge, men det var det värt. Jag fick VG på den. När det gäller litteraturöversikten så hoppas jag att det ska bli bra. Lycka till Cecilia med din!
    Kram
    Tina

Kommentera

