Aprilväder

Igår utfärdades en stormvarning för det här området. Frågan är om det kommer att bli det eller inte? Hittills idag har det varit ombytligt väder. Den ena stunden regnar det som bara den och i nästa skiner solen från en knallblå himmel. Det är märkligt att det kan vara sådana skiftningar. Dessutom blåser det friska vindar. Egentligen tycker jag inte om blåst. Jag får ont i huvudet av det och sedan fryser jag. Det är nog för att huset vi bor i är så dragit. Visserligen är det bra med ventilation, men det blir kallt inomhus. Jag fryser även när jag är utomhus, eftersom det blåser så förskräckligt. Det känns verkligen inte som att det är 11 grader. Nej, vinterjackan får nog användas ett tag till. Jag hoppas, som ni vet, på lite värme snart. Det borde väl komma här vid slutet av april. Eller vad tror ni?

Ytterligare en dag som alla kunde åka till sitt. Jag sitter här och knacka på tagentbordet, mannen är och arbetar, barnen är på sitt håll. Jag hoppas att det håller i sig. Det hade varit skönt om vi hade fått en helg som vi inte var sjuka på. Men jag får väl inte hoppas förmycket, eftersom jag skulle bli besviken om det inte blir som jag hade tänkt mig.

Jag glömde att tala om att igår på redovisningen gick det inte helt problemfritt. Naturligtvis krånglade tekniken. Först ville inte mitt dokument ladda upp sig för delning och sedan var det många som hade problem med ljudet och/eller mikrofonerna. Det är märkligt att det nästan alltid är något som strular vid genomgångar eller redovisningar. Det går inte alltid att lita på ”teknikens under”:

Jag tycker att Adobe Connect Pro (ACP) är lite instabilt. Nej, nu får jag nog sluta att skriva blogginlägg och arbeta. Det är nämligen deadline på söndag. Ni får alla ha en bra dag.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

