Nu kan jag andas ut!

Det är så skönt ikväll, eftersom jag har gett mig själv ledigt från skolarbetet. Jag gjorde det, eftersom det har varit redovisning på litteraturöversikten idag. Det var mycket intressant. Tänk att det finns så många intressanta infallsvinklar och ämnesområden. Jag kan nämna några, som exempel; Teknostress och medveten närvaro, Tandläkarskräck, Identitet genom sociala medier, etc. Alla presentationer var spännande och intressanta. Med ett undantag. De flesta gjorde så att jag verkligen ville läsa deras arbete sedan. Det gav mersmak. Jag tror att det var bra att vi bara hade 5 minuter på oss. Det gjorde att vi blev skärpta och koncentrerade när vi försökte förmedla essensen av arbetet, annars kan det vara lätt att man sväva ut. Det var svårt att göra en sammanfattning innan jag hade skrivit ihop alla bitarna. Men det finns säkert någon tanke med det, fast jag förstår det inte. Det var svårt att dra några slutsater från ett arbete som mest finns som klottriga anteckningar.

Tack alla för en intressant förmiddag! Nu precis innan jag började skriva det här blogginlägget fick jag reda på att vi alla som presenterade i vår handledargrupp fick godkänt på våra presentationer. Det är så skönt. Det innebär att jag måste försöka koncentrerar mig på den skriftliga uppgiften. Den skall lämnas in på söndag. Troligtvis kommer det att bli mycket arbete långt in på nätterna.

Idag var det första gången på länge som vi var iväg allihopa. Visserligen är vi förkylda och hostiga, men iväg kom vi. Det kändes nästan lite konstigt. Det normala är inte längre vardagslunken, utan det normala har blivit att morsla i morgonrock och äta frukost i lugn och ro. Det brukar annars vara väldigt stressigt. Men som sagt… Vi kom iväg. Nu är det dags att hålla tummarna för att solen kommer fram snart. Vi behöver den verkligen. Jag längtar!!!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

