Rörmokeri och fredag

Tjoho! Nu är det äntligen fredag. Det är helt klart den bästa dagen i veckan. Jag tänkte att jag idag skulle ha ett mera positivt inlägg. Igår var jag trött och ville bara sova, men idag känns det bättre. Negativa blogginlägg är så tråkiga att skriva, men ibland är det skönt att bara skriva av sig.

Dock började inte pluggeriet bra idag. Det var nämligen så att efter alla lämningar på skola och förskola (ja, alla var iväg som de skulle idag) så upptäckte jag att golvet flöt nere i tvättstugan. Det var inte roligt. Jag ropade på min man, eftersom han jobbade hemifrån idag. Tillsammans fick vi leka rörmokare. Vi började med att se om det var tvättmaskinen som det var fel på, men det såg vi snabbt att det inte var. Sedan fick vi flytta på duschkabinen för att kolla golvbrunnen. Det var arbetsamt, men det gick. Därefter fick min man rengöra avloppet. Vilken tur att han var hemma. Jag hade nog inte kunnat göra det själv. Jag tror faktiskt att avloppet fungerar som det skall nu. Vi får hålla tummarna.

Idag läser jag en hel massa och försöker hitta vetenskapliga artiklar till mitt nya ämnesområde. Tyvärr glömmer jag att dokumentera under tiden och det gör att jag får gå tillbaka och söka upp artiklarna igen. Men jag kommer snart in i det igen. Min planering har jag inte kunnat följa, eftersom jag har fått börja om igen. Jag hoppas verkligen att jag hinner. Vi skall nämligen redovisa resultat på onsdag. Men jag tror att det ordnar sig. Det brukar göra det.

Idag är det som sagt fredag. Det är så skönt. Den här veckan har känns lång och jag har varit ovanligt trött. Det har nog att göra med att jag är förkyld, men det kan även vara den omtalade vårtröttheten. Jag är alltid trött på våren och jag har oftast svårt för att sova. Hittills i år har det inte varit något problem, men det skulle inte förvåna mig om det börjar nu när ljuset kommer. Det är tur att det så småningom blir sommar. De årstiden jag gillar bäst är försommar, sommar och hösten. Även lite på vintern kan gå bra, men sedan känns det bara svårt och jobbigt. Nu har jag äntligen fått en förklaring till varför jag tycker så här. Jag behöver solljus.

Fredagar betyder familjemys. Barnen planerar inför detta nästan hela veckan. Vi brukar äta gott, spela TV-spel och titta på TV. Vad brukar ni göra?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

