Suck!!

Hur skall jag hitta studiemotivationen? Luften gick helt ur mig. Den här delkursen som vi skulle göra är ett förarbete inför nästa delkurs. Jag trodde att det skulle vara roligt och spännande, men det tycker jag inte längre. Jag vet varför. Det handlar om mitt problemområde och mina frågeställningar. Jag hade mitt ämne klart och visste vad det var jag skulle vilja undersöka i mitt profilprojekt. Men frågorna jag formulerade blev inte tillräckligt vetenskapliga. Det kan jag förstå. Dock kan jag inte förstå det som hände sedan. Helt plötsligt är det inte min studie längre, utan någon annans. Enligt handledaren måste jag tänka på att det skall vara intressant för andra människor inte bara för mig eller för den kategorin av människor som jag tänkte intervjua. Det gjorde att när frågeställningen var klar hade jag lämnat mitt område och studien blev något helt annat. Inriktningen blev inte som jag hade tänkt mig. Det kan bli bra i slutändan, men just ny känns det bara tungt. Jag tror att jag behöver lite motivation till det här. Men hur skall jag finna det när det inte är det här jag vill undersöka?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Suck!!

  1. cecilia skriver:

    Så tråkigt….jag bytte från att skriva själv om kommunikationen via reklam till att skriva med en tjej om kommunikationen mellan förälder o pedagog på dagis. Vilka lärare har ni nu? Vi har lena o hon är bra!

    • tavar skriver:

      Det lät som intressanta ämnen, båda två. 🙂
      Mina handledare den här delkursen är Per och Michael. Jag gillar en av dem bättre, men vid samtalet igår blev jag besviken.
      // Tina

  2. Shareen skriver:

    Cecilia, LPN är BRA 🙂 Haft haft henne i T3 och vilka stöd och återkoppling man får av henne 🙂

    Men Tina, jag förstår det är tungt att man ska ändra sin synvikeln lite grann.. hoppas du hittar din motivation snart…kramar.

Kommentera

