Idag är jag så trött…

Det kan beror på att jag är förkyld. Jag är inte bara lite förkyld, utan riktigt rejält förkyld. Usch! Jag får hostattacker, så att man knappt kan andas och så är näsan helt igentäppt. Nej, nu har jag klagat tillräckligt. Jag är trött på att vara sjuka och att ha sjuka barn. Min fantasi börjar tryta. Vad skall man sysselsätta ett sjukt barn och ett friskt barn med? Dessutom tycker den äldsta att det är orättvist att han måste gå i skolan när de andra två är hemma. Det var inte det lättaste att förklara det här med skolplikt, men tillsist tror jag att han förstod.

Idag hade mellanbarnet ingen feber. Det tycker jag är positivt. Men han är fortfarande hängig och orkar inte speciellt mycket. Det är inte bra och dessutom har han en förskräcklig hosta. Det är så att det gör ont i mig när han sätter igång. Det andra barnet som är hemma är friskt. Jag håller tummarna för att det skall fortsätta så, men nu i eftermiddag är hon lite varmare än vanligt. Vi får väl se åt vilket håll det går. Det är kanske bara något tillfälligt? Vi får hoppas det.

Skolarbetet är igång, men det är knepigt att få något gjort när det är barn hemma. Jag skriver och läser och samtidigt är jag osäker på om arbetet är tillräckligt vetenskapligt. Jag skickade in arbetet till min handledare och jag hoppas att han hinner titta på det. Det hade varit roligt om jag visste om jag gör på rätt sätt och att jag arbetar med rätt saker. Dessutom väntar jag med spänning på den andra inlämningsuppgiften. Dock vet jag att mina medstudenter fick vänta i nästan tre veckor innan de fick resultatet. Antagligen får jag beväpna mig med stort tålamod. Men visst hade det varit roligt att veta!!! NUUUUU!

Nej nu är det nog bäst att jag återgår till barnen…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

