Blöjfri, sjukdomar och inlämningsuppgift

Vi frågade dottern om hon kunde tänka sig att sluta med blöjor på natten. Det var nämligen dags att köpa nya och jag har känt på mig att hon egentligen vill sluta. Hon är blöjfri på dagarna. Det har hon varit länge nu, men natten har hon fortfarande haft blöja eftersom hon dricker välling. Dock har både min man och jag märkt att blöjan har varit torr på morgnarna, de sist veckorna. Nu var det alltså dags. Det var lite nervöst den första natten. Men hon klarade det och hon var så stolt på morgonen när hon kom upp. Hon meddelade alla hon mötte att hon inte hade någon blöja på natten och det hade inte blivit blött. Hon var så stolt över sig själv. Ibland är det härligt att se världen genom en fyraåringsögon.

Sjukdomarna fortsätter att grassera här hemma. Det positiva är att det inte har blivit någon mer som är sjuk. Det är mellanpojken och jag som har fått en rejäl förkylning. Det är så trist!!!! Sonen är hängig och har feber, men han är igång lite grann i alla fall. Han hostar och blir trött fort. Jag är som vuxna brukar bli när de är sjuka. Jag orkar inte mycket, men det finns så mycket som jag tycker att jag måste hinna med. Jag tar det inte tillräckligt lugnt, utan är igång nästan som vanligt. Hostan gör att jag inte kan ut och röra på mig. Jag blir rastlös av det. Helst idag när solen har lockat och pockat utanför fönstret. Jag hoppas verkligen att vi snart är igång igen.

När det gäller skolarbetet så ligger jag efter en hel del. Men jag arbetade flitigt i helgen och det gjorde att jag blev klar idag. Jag skall äntligen skicka in min disputationsberättelse. Det tog längre tid än vad jag hade tänkt mig och den blev inte speciellt bra. Dessutom blev det för många sidor. Jag hoppas att det inte gör något. Det beror på hur petiga de är. Jag får hålla tummarna och hoppas på det bästa. Härefter måste jag ta itu med nästa delkurs. Jag har inte gjort mycket där. Några artiklar har jag skummat, men jag har inte kommit så långt som jag hade planerat. Imorgon blir det att arbeta som bara den.

Men nu är det måndagskväll. Den äldsta sonen och mannen är på karate och vi som är hemma väntar på att Pingvinerna från Madagaskar skall börja. Det är vårt lilla måndagsnöje. För er som inte vet vad det är så är det en programserie med pingviner på Zoo i New York som gör vansinnigt roliga saker. Det är helt klart min favoritserie på Barnkanalen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

