Inatt förlorade vi en timme

Natten som gick ställde vi om klockan. Jag kan ärligt säga att jag inte tycker om det. Sommartid är ingenting för mig. Den där timmen som jag förlorar på natten märks av väldigt tydligt. Dessutom blir det oftast mycket tokiga saker som händer. Man kommer t. ex. försent till aktiviteter. Men det gjorde vi faktiskt inte idag. De som skulle iväg på simskola kom upp i tid, men det var lite segt. Det ovanliga var att barnen inte var uppe när jag och min man gick upp. De brukar annars alltid sitta och titta på TV när vi sover till lite extra på mornarna.

Idag är det fint vårväder, men jag och yngsta sonen får snällt hålla oss inne. Vi är faktiskt sämre idag. Jag hoppas att det snart vänder, för det här är så tråkigt. Skolan tror väl snart inte på oss. Imorgon blir det en sjukanmälan igen. Dessutom måste skolarbetet göras. Jag skrev en hel del igår och det gjorde att jag börjar se ett slut på disputationsberättelsen. Men jag är så trött idag och jag känner mig stressad över nästa delkurs som snart skall redovisas. Idag blir jag nog tvungen att vila lite också. Det hade varit så roligt att bli klar med en uppgift idag. Jag tror att min motivation hade ökat då.

Nu hoppas jag att alla mina bloggläsare får en skön och avslappnad söndag. Det gör underverk inför veckan som kommer om man har hunnit ladda sina batterier.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

