Ut i verkligheten

Jag har idag varit ute och arbetat ute i verkligheten. Det var mycket roligt. Jag hade hand om åk 1 idag och det skall jag även ha resterande delen av veckan. Barnen var helt underbara. De var pratiga, trevliga och många av dem var flitiga på att arbeta. Jag ser verkligen framemot att träffa dem igen. Idag hade vi mest svenska. Det var läsning och skrivning som stod på schemat. Det är nog tur att vi kan fortsätta en annan dag, eftersom barnen inte hann bli klara. Sedan efter den stora matrasten var det dags för idrott. Det var intressant att ha det med en sådan pratglad klass. Tyvärr gjorde det att vi inte hann med allt som jag hade planerat, men jag tror att barnen tyckte att det var roligt att lära sig några nya lekar.

När det gäller min egen skola så blir det till att plugga på kvällarna och en del av nätterna den här veckan. Men det är det värt. Det är så skönt ibland och komma ut och göra något annat. Egentligen hade det nog varit bra om jag hade haft ett halvtidsjobb. Det hade varit lagom mycket, vid sidan av pluggandet. Dessutom hade jag kommit ut och träffa folk, lite mer regelbundet. Men man kan inte få allt. Jag får njuta av de gånger som jag är ute i verkligheten.

Barnen har varit friska idag. Det var märkligt. Naturligtvis var jag beredd på att skolan eller förskolan skulle ringa. Men jag har redan sagt till min man att ”om barnen är sjuka den här veckan så får han vara hemma”. Det är tur att jag har en sådan snäll man. Han bara sa ok. Vi får se hur det går, men vi håller tummarna att det skall gå vägen den här gången. Vår stora pojke är fortfarande mycket hostig, så han fick inte träna karate idag. Däremot fick han följa med och titta på när pappa och lillebror åkte iväg på träning. De är nog snart på väg hem…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

