Otur vs tur

Idag var det färdigt igen. Det var dags för den äldsta sonen att ha feber och min man låter som han har druckit whiskey en hel vecka. Han har aldrig haft en sådan mörk basröst. Jag känner knappt igen rösten. När det gäller sonen så sov han dåligt inatt och han vaknade med 39,4. Det var inte alls bra. Han hade dessutom ont i ögonen. Jag var i skolan för att hämta hem läxböcker (de får dem alltid på fredagar) och då var det tomt i bänkraderna. Det var sex stycken barn som var sjuka idag och allihopa hade hög feber. Det betyder att vi i alla fall vet varför sonen är sjuk. Jag hoppas i alla fall att det blir lite familjemys ikväll. Men jag får väl inte vara för kräsen. Vi har faktiskt varit friska i sex dagar! Tjoho!!!

I skolan idag hade vi handledning. Den var både intressant och lärorik. Visserligen kan jag säga att det är tur att vi har två handledare, eftersom de verkligen är olika varandra. Den ena är positiv och ger konstruktiv kritik och den andra är mer tystlåten och ger kritik som i alla fall inte jag förstår. Det ingav en märklig känsla, eftersom jag kände precis likadant för ett år sen. Han hade inte blivit bättre och jag kom ihåg honom precis som han var då. Obegriplig!! Hur skall detta gå? Dessutom fick vi reda på att den som jag tycker fungerar som en bra handledare kommer inte att vara med oss i den sista delkursen. Jag får försöka se det positivt, men det kommer inte att bli lätt.

Handledningen idag var mycket bra. Det var roligt att höra och se de andra gruppernas PM. Jag lärde mig mycket av den feedbacken som de fick. Naturligtvis fick jag mest hjälp av den återkoppling som jag fick på mitt PM. Det var bra synpunkter de hade och det bästa av allt var att jag redan hade kommit fram till en hel del av det handledarna sa. Jag visste att jag hade för brett område och behövde smalna av frågorna. Dessutom måste jag tänka mer vetenskapligt. Det skall nog gå. eftersom jag har fått en puff i rätt riktning. Det känns bra det här. Jag vet vad jag skall göra och hur. Nu skall jag ”bara” bli klar med min disputationsberättelse.

Trevlig helg på er!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

