Vad hände med våren?

Den försvann alldeles. Det är kalla vindar som blåser och idag snöar det också. Det känns inte alls som våren är här. Igår var det soligt, men kallt. Det gjorde att hoppet vaknade. Ack vad jag bedrog mig. Dessutom åkte det förbi en hel del båtar på sina trailrar. Då brukar det pirra till lite extra och jag tänker ”nu är det snart varmt igen”. Men idag sjönk jag ihop som en hösäck. Våren känns långt borta.

Idag skriver jag för fullt. Det här blogginlägget skriver jag för att jag skall få lite paus i allt det vetenskapliga. Det jag knackar på idag är disputationen som jag blev försenad med. Jag vill bli av med den, så att jag kan börja koncentrera mig på delkurs 2. Imorgon skall vi ha handledning med vår två handledare. Det skall bli spännande och intressant. Jag vet redan vad de kommer att säga till mig. Jag har nämligen läst om mitt PM och jag ser rejäla luckor i mina tankegångar. Min förhoppning är att jag skall kunna täppa till dem med hjälp av handledarna. Men det kanske inte blir så lätt. En av handledarna är mycket lätt att samarbeta med och förstå vad han menar, men den andra…oj oj oj…Det är nog bäst att vi lämnar det därhän. Jag kan bara säga att jag inte förstår hur han tänker.

Idag har barnens mormor och morfar varit så snäll och hämtat barnen, så att jag skall kunna skriva och plugga ifred. Det är verkligen tur att jag har dem. De var precis här och hämtade blomsterskott som barnen ville plantera. Barnen har kommit in i en period när de är intresserade av allting som gror och växer. Det tycker jag är roligt, men det ställer krav på att jag kommer ihåg de stackars fröerna eller skotten. De som liven behöver vatten och den lilla detaljen kommer inte barnen ihåg. Jag brukar också vara dålig på det. De blommor som överlever här hos oss är orchidéer och kaktusar. Om det är någon som kan ge tips på blommor som inte behöver speciellt mycket vatten, så emottages de tipsen med tacksamhet.

Nu skall jag återgå till att skriva min disputationsberättelse och titta på snön som faller… Vad hände med våren?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

