Nyhet!!!

Jag glömde nog att skriva i bloggen att jag faktiskt har fått sommarjobb. Det skall bli så roligt. Det är där jag har arbetat de senaste somrarna. Jag trivs så bra där och därför blev jag så glad över att jag fick komma tillbaka. Visserligen hade jag gärna haft lite semester, eftersom jag är igång hela året med plugg och arbete. Det är synd att vi studenter inte har samma rättigheter som alla med arbete. Vi hade faktiskt behövt lite ledigt. Men pengar behövs och därför kan jag inte gå arbetslös. Jag får nämligen inte stämpla över sommaren och mina föräldrardagar har tagit slut. Naturligtvis hade jag kunnat försöka plugga även i sommar, fast det hade jag nog inte orkat. Jag behöver ladda batterierna, så att jag orkar med det sista året på utbildningen. Jag vill så gärna bli klar med mitt pluggande nästa sommar.

Dessutom kan det vara bra att göra något som inte hör ihop med plugg och rapportskrivning. Det gör att jag kan läsa en bok som inte står på någon litterturlista. UNDERBART!!! Läsning är bra att syssla med. Det är så spännande och intressant. Nu har jag lagt upp en hög med böcker, som jag vill hinna med under sommaren. Undrar hur många böcker som jag hinner läsa? Hmm…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nyhet!!!

  1. Linda skriver:

    Grattis till jobbet Tina. Kul att du får komma tillbaka till den arbetsplatsen du trivs så bra på.Kramar

    • tavar skriver:

      Tack Linda! Det ska bli så roligt att jobba ute i verkligheten ett tag. Dessutom ska jag arbetar natt. Det innebär att jag får några lediga dagar. 🙂
      Sköt om dig! Kram
      // Tina

Kommentera

