Underbart

Idag har det verkligen varit vår. Solen har lyst från en klarblå himmel och det har varit 8 grader varmt. Det är så härligt! Det tråkiga är att jag och vår dotter har varit inomhus nästan hela dagen. Vi var ute och handlade en runda, men det var bara en snabb stund. Jag tycker nämligen att det är bäst att hon håller sig inne, eftersom hon har feber. Men annars mår hon bättre idag. Det märks eftersom hon vill lyssna på Eric Saades ”Manboy” hela tiden.

Det argumentet som hon använde var att ”jag måste lyssna på ‘Manboy’, för annars blir jag inte frisk”. Vem kan argumentera emot det?. Det var bara spela upp sången snällt. Min fråga är: Hur många gånger har jag lyssnat på den idag? Jag hoppas verkligen att det skall få effekt. Men som det ser ut idag så kommer hon att få vara hemma imorgon också. Jag försökte spela Eric Saades nya sång för henne (Popular), men det föll inte i god jord. Fast jag skall försöka med Rybaks ”Fairytale”. Det var ett tips som jag fick av en vän. Hennes pojke gillade nämligen den kombinationen av låter. Jag håller tummarna för att även vår dotter skall göra det.

Ikväll är det dags för en grillkväll med scouterna. Jag hoppas att de flesta skall förstå att de ska ha med sig det de vill grilla, dricka, något att sitta på samt varma kläder. De scouter som var där förra veckan fick varsin lapp hem om detta, men alla var inte där. Jag har köpt lite extra korv och bröd i fall det är någon som inte har med sig. Det är en bra dag för grillning. Solen har varit framme hela dagen och det är nästan vindstilla. Det kommer att bli helt underbart. Jag önskar att hela våren hade kunnat vara så här, men jag vet att det alltid kommer bakslag. Det skulle inte förvåna mig om det kommer snö snart. NEJ! nu skall jag inte vara negativ. Solen är framme och det är så härligt. Jag måste lära mig att leva i nuet.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Underbart

  1. Linda skriver:

    Hej Tina! Vad tråkigt att ni är sjuka hela tiden. Jag hoppas det går över för er skull snart. Är väldigt nyfiken på hur det går med skolan, måste ta en skype-date snart 😉 Men tiden bara rinner på..det som är skönt är att våren har börjat visa sina spår och det älskar jag 🙂 KRAMAR

    • tavar skriver:

      Hej Linda!
      Det var verkligen länge sedan. Självklart vill jag skypa med dig. Det kanske är lättare att göra det någon helg? Jag är så nyfiken på alla dina projekt. Det låter så spännande. 🙂
      Visst är det skönt med våren. Helst efter den långa vintern. Det är synd bara att det är så segt. Jag vill ha försommar nu. Det är konstigt att man aldrig blir nöjd. Men samtidigt gillar jag när det börja gro och bli grönt överallt.
      Ha det gott! Kramar tillbaka…
      // Tina

Kommentera

