Sånger som betyder mycket

Den här gången tänkte jag presentera några sånger som betyder mycket för mig och som jag förknippar med människorna i min familj. Vi börjar naturligtvis med min man. Den här sången sjöng en solist på vårt bröllop och den symboliserar vad han betyder för mig.

Den andra sången hör ihop med vår äldsta son. Den spelade på radion under slutet av graviditeten och efter förlossningen. Den hördes överallt. Det här är hans sång:

När jag väntade vår andra son var jag inne i en period när jag gillade Moby. Den här låten spelades ofta här hemma under hela graviditeten.

Både jag och vår äldsta son dansade flitigt till den och även den yngsta sonen inne i magen dansade för fullt.

När det gäller vår dotter så var det ytterligare en danslåt som var favoriten.

Alla (utom min man) dansade till denna. Vi spelade den ofta och det var bra motion att dansa tillsammans med barnen. Dessutom blev de glada till den. Nu fick jag ett påpekande från sonen att hans låt var tråkig så därför får jag ta med en annan sång som han gillade 2009.

Nu kommer den sista sången för idag. Denna sång står för hur mycket jag älskar min familj, utan dem skulle livet bli tomt och meningslöst. De betyder verkligen allt för mig…

Vilka sånger betyder mycket för er och varför?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sånger som betyder mycket

  1. Ping: Betydelsefulla låtar. Eller ett försök till mer energi… | I huvudet på en Grand Danois galning

    • tavar skriver:

      Vad trevligt att du antog utmaningen. Vad roligt att du kom på en sång. Ibland kan det vara bra att utreda varför en sång är viktig.
      Du får ha en trevlig lördagskväll. Kram
      // Tina

Kommentera

