Sjukvårdrådgivning är spännande

Vi fick ringa dit idag. Det var verkligen intressant. Hon som svarade var inte bekymrad utan allting var helt normalt. Hon tyckte inte att det var konstigt att vår son hade kräkts tre omgångar på fem dagar, eftersom det går en maginfluensa som fungerar på det sättet. Den maginfluensan som gick nu var svår att bli av med. Hon sa till mig att ”är du orolig så kan du ringa till vårdcentralen när de öppnar”. Jag vet inte om jag blev lugnare av det. Det var tur att det inte kändes mer allvarligt, annars hade jag nog fått ringa akuten. Som ni förstår så vaknade mellanpojken med magknip igen. Det var lika illa den här gången. Det känns så hemskt när man inte kan hjälpa sina barn. Jag lider så hemskt när våra barn har ont. Man vill bara ta över det onda, så att de slipper.

Min man arbetade hemifrån, eftersom vi kom fram till att vi behövde komma i kontakt med en läkare. När vår äldsta son hade kommit iväg till skolan och vår dotter hade fått frukost så ringde min man till vårt Hälsoval. De var väldigt omtänksamma och bekymrade. Vi fick en tid efter middag, men sedan ändrade de tiden två gånger. Det lät som att de var oroliga för vår son och ville kolla honom så fort som möjligt. Sjuksköterskan som satt vid telefonen blev rädd för att det var blindtarmen. När min man och sonen kom dit gjorde de en grundlig undersökning och doktorn kom fram till att det troligtvis var ”kramper i tunntarmen”. Hon trodde det eftersom att han hade varit sjuk i influensan. Enligt henne var det vanligt och förekom tydligen. Jag har aldrig hört talas om det, men det var skönt att få en diagnos. Vi skulle vara aktsamma och hålla koll på vår son. Om han fick kräkningar och feber så skulle vi ta kontakt med vårt Hälsoval direkt. Men de blodprov och urinprov som togs visade att han var frisk. Det är bara att lita på det. Men det är inte roligt att det har blivit så här. Sonen är pigg igen och han är precis som vanligt. Ikväll ville han ha fredagsmys med kladdkaka. Det var bara att åka ut och handla och göra en kladdkaka. Vad gör man inte för sina barn?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

