Vår

Idag är det den första vårmånaden. Äntligen!! Det känns som att det har varit extra drygt den här vintern. Det var så skönt nu på morgonen och man såg ljuset komma tidigt. Annars brukar det vara helt mörkt när jag går upp, men inte idag. Det kan i och för sig bero på att jag var uppe lite tidigare än vanligt idag. Det är nämligen så att min man skulle åka till Stockholm. Det har han inte gjort på länge. Jag vet att jag har varit priviligerad på det sättet, men det kändes ändå tråkigt när han åkte. Jag hoppas att den här tiden till att han kommer hem kommer att gå fort. Jag vet att den gör det, för när man har ansvaret för tre busungar går tiden mycket snabbt. Precis som vår äldsta son sa när han var ca fyra år: ”Tiden går snabbt som regnet” Det tycker jag var en bra insikt av en fyraåring.

När jag hade fått upp alla hur sängarna så tickade klockan på mycket snabbt. Det var knappt att vi hann. Jag fick stressa runt och lämna barnen idag. Men det var skönt med stress, eftersom alla verkligen skulle iväg. Det har inte hänt på tre veckor nu. Det är lite konstigt att kunna sitta och dona med det som jag egentligen skall göra, utan att någon/några kommer och fråga efter något. Jag hoppas att detta innebär att jag hinner med riktigt mycket idag.

Men innan jag sätter igång skall jag njuta av fågelsången och känna att det är vår. Nu väntar jag bara på att solen skall dyka upp…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

