Siffor i långa banor…

Idag har jag passat på att räkna siffror, eftersom jag fick en extra dag som jag inte hade räknat med. Jag har kollat igenom min ekonomin och dessutom sammanställt min redovisning till överförmyndaren. Jag har kanske inte berättat det tidigare, men jag arbetar även som god man. Det är en uppgift som jag tycker är väldigt roligt. Det är spännande att få ihop siffrorna och dessutom får jag använda min ekonomiutbildning. Tänk att det kan vara så roligt med debet och kredit! Det tyckte jag inte när jag satt och svettades under företagsekonominlektionerna. Men nu har känslan för siffrorna kommit tillbaka.

Annars gör jag inte speciellt mycket idag. Jag tvättar, tar hand om barn, bokföring, etc. Det är fullt upp, trots att jag är hemma med sjukt barn. Egentligen skulle jag har arbetat på en skola som jag aldrig tidigare har varit på. Det hade varit intressant. En ny skola med andra elever och nya arbetsuppgifter. Men det kommer fler tillfällen, fast jag känner att nu när man har varit hemma så här länge så hade det varit roligt med lite social kontakt. Visserligen var vi iväg på inflyttningsfest i lördags, men det är inte samma sak. Jag får försöka göra det bästa av denna gråa härliga måndag och jag tror att det kan bli bra ändå. Det är snart fredag igen…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

