Sportlovet 2011

Nu har det gått en vecka igen. Den här veckan var barnen hemma eftersom det var sportlov. Det har egentligen gjort att de har varit hemma i över två veckor. Två av tre barn var sjuka och sedan blev det lov. Den här veckan blev inte som den brukar vara. Jag låg sjuk och dessutom hade jag tappat rösten. Det var inget vidare. Jag tror att det är någon form av influensa som vi har fått. Det har handlat om hög feber och en otäck hosta. Naturligtvis blev min man inte sjuk i det här, utan han fick problem med magen. Det varade inte så länge, men han blev helt utslagen ändå. Det var inte förrän på onsdagen som både han och jag kunde vara uppe igen. Fortfarande blir jag snurrig ibland, men nu är det mera en vanlig förkylning.

Det är verkligen tur att mina svärföräldrar har ställt upp. De har varit helt fantastiska. Det har gjort att barnen har känt att det blev lite sportlov i alla fall. Visserligen inte som det brukar var, men de gjorde saker med farföräldrarna istället. Mina föräldrar var inte hemma, eftersom de var på Kanarieöarna. Annars vet jag att de också hade ställt upp. Det är så skönt när både barnen och mor- och farföräldrarna vill. Jag undrar vad vi skulle ha gjort utan dem? Det blir en sådan nära och bra kontakt, när vi föräldrar inte är med och stör deras relation. Skönt när det blir så…

Men nu är vi i alla fall igång hela familjen. Det är så skönt. Det känns som att nu är vi redo för en ny arbetsvecka.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

