Livet går vidare!

Jag har inte hunnit skriva på några dagar. Egentligen tror jag inte att det har hänt så mycket den här veckan. Det har varit det vanliga; simskola, karate, scout och karate. Det var visserligen en lite förändring i tisdags. Jag var nämligen inte med på scouterna, eftersom det var föräldrarådet i skolan. Jag hade lyckats vaska fram en vikarie till scouterna. Tack för att du ställde upp! Dessutom blev jag så glad över att du känner att du vill fortsätta vara med på tisdagarna.

När det gäller föräldrarådet så är det intressant att vara med där. Visserligen var det inga kontroversiella ärenden, men det känns som att man får lite mer inblick i vad det är som händer. Visst går det ut ett protokoll till alla föräldrar, men att vara med i diskussionen ger mera. Det ger bättre insikt i vad politikerna tänker om skolans framtid. Dessutom får man en chans att påverka.

Naturligtvis är det lite sjukdomar med i bilden. Men som tur är det inget allvarligt. Det är förkylningar som grasserar hos oss. Det är den äldsta och den yngsta som är värst förkylda. Dessutom har gubben också drabbats. Det är inte roligt. Men jag får vara glad för att det inte är något som är värre. Det är absolut inte roligt att var sjuk.

Nu kommer vi till något som stressar mig. Det är skolan som ställer till det. Jag känner mig så osäker på hela denna terminen. Vad är det de vill ha från oss? Denna delkurs om vetenskapsfilosofi känns avslagen. Förra terminen var allting så stressat och så pressat, men nu är det bara stiltje. Jag läser tre böcker och dessutom förstår jag inte vad det står i dem. Hmm! Samtidigt skall jag försöka hitta kopplingar till den valda filosofen. Hur skall det gå till, när jag inte förstår vad det står i böckerna?. Jag tror att jag hade föredragit lite fler diskussioner i filosofigrupperna. Det känns så ensamt att sitta i sin lilla kammare och försöka hitta något i böckerna som ska förbinda det ena med det andra. Dessutom känns uppgifterna alldeles förenkla. Jag måste missa något väsentligt? Troligtvis kommer det att bli full panik nästa vecka och veckan därefter. Det ska vara en muntlig examination på onsdag. Jag undrar hur vi kommer att lyckas med det? Vi är många, eftersom vi är uppdelade i två grupper och exmaninationen varar bara i två timmar. Hur skall man lyckas visa att man kan det och att man har förstått det filosofiska? Ja, ja det är väl inte hela världen om man missar det muntliga. Då får man troligen skriva en inlämningsuppgift. Nästa examination är en rapport som skall skrivas om disputationen. Det blir med andra ord mycket skrivande den sista veckan. Det är tur att jag har börjat.

Nu när jag har läst vad jag har skrivit så ser jag att allting är normalt. Med andra ord: Jag förstår inget, jag vet inget och ingen annan vet eller förstår vad det är vi ska göra. Allting är som vanligt…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

