Sjukstugan är här

Idag började den yngsta sonen med att kräkas vid frukosten. Det var inte roligt. Det som var positivt med det var att vi slapp att stressa honom. Han var väldigt seg och trött när vi väckte honom. Han blev i alla fall fort bra igen. Men dottern har fortfarande feber. Febern pendlar upp och ner. Ibland är den väldigt hög. Jag hoppas att det inte är influensan hon har fått. Hon äter ingenting och hon vill egentligen inte dricka något heller. Men vi tvingar henne genom att blanda saft och blåbärssoppa. Det är så tråkigt att se henne så hängig. När det gäller mig själv så har jag fått ont i ryggen. Jag kunde knappt sova inatt. Det gjorde så ont i ryggen. Jag tror att det är ischias. Jag har haft det tidigare och det är hemskt. Min förhoppning är att det snart går över. Min man går här och snörvla och den äldsta sonen har kvar sin otäcka hosta. Som ni märker är det rena rama sjukstugan här.

Jag tänker berätta något positivt som avslutning. Det handlar om scouterna. Det gick mycket bra igår. Vi delade upp scouterna i sex grupper, med tre-fyra scouter i varje grupp. Sedan bakades det för fullt. Det blev mycket gott!

Recepten kommer senare ikväll…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Sjukstugan är här

  1. Cecilia skriver:

    Oj era stackare….det låter jobbigt hos er med! Jag hoppas jag blir frisk till fredag & disputationen i Lund. Hur gamla är dina barn? Kram Cecilia

    • tavar skriver:

      Hej Cecilia!
      Det känns lite jobbigt nu och jag behövde skriva av mig det. Det var därför som inlägget blev så negativt. Jag är annars en mycket positiv person. Våra barn är 9, 6 och 3 år (men i år blir de ett år äldre). Hur gamla är dina barn?
      Jag hoppas också att du blir frisk till fredag, för jag har också tänkt att åka till disputationen. Det hade varit roligt att träffas.
      Krya på dig!
      Kram
      Tina

  2. Cecilia skriver:

    Man får vara negativ ibland med, du ska veta att jag önskar att jag kunde se livet så positivt som du verkar göra 🙂 men jag jobbar på det! Allt sitter väl i huvudet.
    Våra barn är i år 5 & 4 så det är fullt ös hos oss båda antar jag. Ja det skulle vara kul på fredag, hoppas man hittar 🙂
    Sov gott med er nu så hoppas vi att alla blir friska!

    • tavar skriver:

      Vad bra att du försöker vara positiv. Du har helt rätt i att mycket av det sitter i huvudet. Men det kommer du att fixa så snart som du blir frisk igen. Nu håller jag tummarna för att vi kommer att träffas på fredag.
      Godnatt och sov gott!
      Kram
      Tina

  3. Shareen skriver:

    ibland är det helt ok att vara negativt, när allt går mot en.
    kram

Kommentera

