Helgen vecka 4

Det har varit en lugn helg. Naturligtvis har vi gjort det vi brukar göra varje helg, men det har varit i ett avstressat tempo. Vi har kunnat ta det lugnt och inte haft den vanliga pressen på oss. Igår var det handling och städning som stod på programmet. För att göra handlingen lite roligare så gjorde vi veckohandlingen i en annan affär än den vi brukar handla i. Det var roligt, eftersom den affären är större och har ett mycket större utbud. Dessutom fick vi 5 % rabatt om vi handlade där. Det tycker jag är ett bra erbjudande. Det gör faktiskt större skillnad än vad man kan tro.

Kvällen innehöll det sedvanliga familjemyset. Vi åt klyftpotatis och entrecôte och till efterrätt fick barnen chokladpudding med grädde. Jag och min man försökte vara lite nyttiga så vi åt popcorn istället. Jag kan dessutom meddela att GI maten har gett resultat. Jag har faktiskt gått ner. Det går sakta men säkert. Det är bra om det inte går för fort, eftersom det är lättare att få behålla den nya vikten. Samtidigt är det skönt när man ser att det gör skillnad på både kläder och vågen. Det gör att jag vågar tro att det här kommer att gå vägen.

Idag var det återigen dags för simskola för pojkarna. Det gick mycket bättre den här gången. Även den äldsta pojken tyckte att det var roligt att simma. Det är härligt när det är så! Jag hoppas att det håller i sig. Under tiden som simskolan pågick hade jag och dottern en mysig tjejförmiddag här hemma. Den innehöll bad, nagelklippning, genomgång av vilka kläder som passade ihop, etc. Det var riktigt roligt.

När pojkarna kom hem så gick jag iväg på ett MeAndI-party. Det var roligt att träffa andra mammor, men egentligen är jag inte speciellt förtjust i klädsortimentet. Vissa av dem kan jag gilla, men jag vill helst ha vanliga enkla kläder utan att allt skall gå i 70-tals stuk. Jag hittade några plagg som jag gillade, men jag gick mest för sällskaps skull. Vi hade riktigt trevligt! Dessutom fick jag träffa en gammal skolkamrat som jag inte har träffat på många år. Det var riktigt roligt! Naturligtvis fick jag höra en massa skvaller, men det är inget som jag vill ta upp här…

Efter klädpartyt gick jag hem och fick med mig vår äldste son på en promenad. Det var underbart vackert väder idag. Solen lyste och det gjorde att jag känner mig piggare. Min man och våra två yngsta samt en kompis gick också ut för att leka på en lekplats. Men det var nog roligare att leka i skogen, för när jag och sonen kom tillbaka så kom de hem strax efteråt och då kastade de sig in i skogsdungen precis utanför. Där höll de sedan till resterande delen av eftermiddagen.

När kompisen hade blivit hämtad av sin mamma och deras hund var det dags för middag. Vi gjorde färsk lax i ugnen och den serverades med klyftpotatisen från igår. Det blev mycket uppskattat. Alla åt så det stod härliga till. Det är roligt att laga mat när man ser att alla tycker om det. Men tyvärr tar kvällarna så snabbt slut. Barnen var trötta efter en lång och händelserik söndag och imorgon är det dags för skolan och förskolan igen. Alla tre somnade snabbt efter läsningen.

Vi föräldrar satte oss i soffan. Min man satt och arbetade på någon kod på datorn och jag tittade på en ny serie som började på SVT idag. Den heter Sherlock. Den var mycket bra! Jag hoppas den kommer att hålla lika bra standard nästa söndag.

Nu är denna veckan slut och morgondagen är full av nya möjligheter…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

