Vad händer?

Jag tycker att de senaste dagarna har varit så sköna. Visserligen har det blivit rejält kallt igen, men solen har visat sig. Det är så härligt! Jag tycker att hela jag blir gladare. Solen gör att alla verkar med ens piggare och dessutom vaknar viljan att göra saker. På något sätt känns det som att det kommer nog att bli vår ändå.

De senaste gångerna har inläggen handlat mycket om mina studier. Den här gången kommer det att bli även från privatlivet. Vecka fyra innebär i regel att allting har kommit igång och det har det gjort. Karaten är igång igen och på tisdagskvällen började scouterna. Vi ledare var nervösa inför kvällen, men det hade vi inte behövt vara. Det kom en hel del scouter, både gamla och även nya hittade dit. Det som var lite ovanligt den här gången var att det var i så olika åldrar. Det var från sex år och upp till tolv år. Det var kul! Naturligtvis blev vi lite tagna på sängen av anstormningen, men det kommer att ordna sig.

Det roliga är att nu är båda våra pojkar med. Vår yngsta son har verkligen velat vara med sedan i somras och nu var det äntligen dags. Jag tror att han tyckte att det var roligt. Det verkade så. Vi gjorde som vi brukade göra. Först hade vi lite introduktion och därefter lekte vi lekar. Jag tror nästan att vi hade lika roligt som scouterna. Sedan avrundade vi kvällen med en avslutning.

Något annat som har hänt den här veckan är att på karateträningen under onsdagsträningen fick min man göra om sin gradering. Ni som har läst bloggen tidigare vet att han helt kom av sig vid förra tillfället. Men den här gången gick det bra. Nu har han också 7 kyu, precis som vår äldsta son. Han var så glad igår när han kom hem. Det riktigt lyste om honom. Jag är så glad över att det gick bra den här gången. Förresten har jag nog inte talat om vilken form av karate som det är de tränar. Det är shotokan. Det är en av de största karatestilarna.Om ni trycker på länken så kan ni läsa vad ordet shotokan betyder.

När det gäller mitt sundare liv så går det framåt. Jag känner mig friskare, eftersom jag har börjat äta GI och dessutom tränar jag lite mer (förut tränade jag inte alls). Jag fick en DVD i födelsedagspresent med dansträning och det är jätteroligt. Jag kör några pass i veckan. Jag tror att det kommer att ge ett bra resultat. Ikväll skall jag dessutom börja på yoga. Det skall bli så spännande!

Till avslutning av blogginlägget så måste jag bara nämna studierna lite. Det är så att jag hittade ett youtube-klipp. Den är så häftig och vilken glädje de visar… Tänk att jag är en del av detta!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

