Lördagkväll

Det är så skönt. Det är lördagkväll och det känns om en avslappnad familjemyskväll. Egentligen skulle vi har haft gäster ikväll, men vi vågade inte det. Visserligen har ingen mer drabbats, men vi vet inte säkert förrän imorgon. De som skulle kommit ikväll har två små barn och dessutom är pappan nyligen opererad för blindtarmen. Därför kändes det som att det var rätt att ställa in alltihop.

Igår var en vanlig arbetsdag, men skillnaden var att den äldsta och den yngsta var hemma. Stackars mellanbarnet fick gå i skolan, Men han tycket att det blev bättre eftersom jag var med. Jag skulle nämligen informera om scouterna. Det var lika roligt att var på denna skola. Det var glada och pigga barn, som hade mycket att säga. Jag hoppas verkligen att den här informationsdriven ger resultat. Det har tagit både tid och energi i anspråk. Men jag håller tummarna för att det ska gå bra. Fredagkvällen var lika mysig som vanligt. Vi åt ärtsoppa med pannkakor och sedan var det mys framför TV med popkorn. Både barnen och vi vuxna var trötta efter veckan. Alla satt och halvsov…

Idag har det varit en vanlig lördag. Vi har tvättat, städat och handlat. Det är normala sysslor på lördagen. Det är lite tråkigt, men någon dag måste man göra det och i veckan är det svårt att hinna med. Därför har det hamnat på denna dag. Tyvärr har det gjort att den dagen har blivit en trist dag. Men jag tycker att det är skönt att sätta sig i soffan på kvällen och se hur fint det har blivit. Ikväll hade vi tacos och vi vuxna drack ett gott rödvin, Santa Helena. Det är mycket gott och det passa till många olika rätter. Jag kan varmt rekommendera det. Santa Helena är även gott som mingelvin.

Nu ska jag sluta skriva för denna gång, eftersom det är dags för familjemys…

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

