Vardagen lunkar på…

Nu är vi verkligen igång. Alla barnens aktiviteter börjar den här veckan eller nästa vecka. Det kommer att bli mycket för killarna. Båda killarna har samma aktiviteter. Veckorna kommer att se ut så här: måndagar – karate, tisdagar – scouterna, onsdagarna – karate och på söndagarna – simskola. Den lilla tjejen har inte alls så mycket. Hon ska bara gå på barnrytmik. Det tror jag kan blir riktigt roligt för henne. Hon gillar sång och musik. Det är skönt när det inte blir för många arktiviteter. Hon är inte så gammal heller. Det blir istället att jag får några timmar själv med henne, utan pojkarna. Det kan bli intressant, för hon har ofta många tankar och idéer om vad hon vill göra. Ikväll ville hon bada och i måndags ville hon leka med dockskåpet. Det kan nog bli spännande.

Jag har inte så många aktiviteter. Det har blivit så att sedan vi fick barnen har vårt utrymme för det vi vill göra minskat drastiskt. Denna terminen kommer jag att fortsätta vara scoutledare. Dessutom kommer jag att börja med yoga. Det tycker jag skall bli roligt. Jag har försökt börja i många år, men jag har aldrig blivit klar till det. Men nu skall det bli av!! Min man kommer att fortsätta med karate. Helst nu när båda pojkarna går. Men jag tror att han grämmer sig lite över att han inte kom ihåg sin kata – heian nidan. Fast jag tror inte att det kommer att bli några problem. Vid nästa tillfälle kommer han att fixa det.

Den här veckan är en stressig vecka trots att det är lugnt i skolan. Den här veckan är det självstudier som gäller. Men det var inte det jag tänkte på. Det är så att jag är ute i skolorna och informerar om vad scout är för något och samtidigt berättar jag om när vi börjar igen. Det är scoutstart den 25 januari. Jag hoppas att detta har effekt, eftersom det är ett slitgöra. Men samtidigt är det roligt att vara ute och träffa olika barn. De har så mycket att säga och oftast är de positiva och glada. Dessutom brukar jag få de mest märkliga frågor av dem, t. ex. ”Vilken skostorlek har du? Varför är inte dina barn med? Dricker du kaffe? Barn är verkligen underbara!

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vardagen lunkar på…

  1. Cecilia Carlberg skriver:

    Ha ha roliga funderingar! Du är otroligt duktig som hinner med allt. Våra barn har inga aktiviteter men ändå känner vi oss trötta hi hi.
    Keep up the good work!!

    • tavar skriver:

      Hej Cecilia!
      Jag tycker att också att det var roliga funderingar. 🙂
      Jag vet inte om jag är så duktig egentligen, men vissa dagar känns det som att jag inte hinner med. Vi gör i alla fall vårt bästa och mer än så kan man inte göra. Jag ska göra som du säger och fortsätta arbeta lika bra.
      Ha det gott och ta hand om dina små.
      // Tina

Kommentera

