Regnet det bara öser ner…

Idag är det söndag och regnet öser ner. Jag tycker faktiskt att det är tråkigt. Enligt min mening ska det var kallt och snö. Den snö som ligger blir så blaskig och grå. Det är så trist och dessutom blir det fruktansvärt halt. Det är knappt att man kan ut och gå.

Den här helgen blev som vanligt inte som den skulle. Igår skulle vi haft gäster för att fira min födelsedag, men när man har barn blir det oftast inte som man planerar. Naturligtvis var det någon som blev sjuk. Vår yngste son hade ont i magen. Det började egentligen redan på natten till fredagen, men under fredagen var han pigg. Det var han inte i går morse. Men efter en timme var han som vanligt igen och då hade vi redan ställt in hela kalaset. Vi får fira nästa helg, om ingen annan blir sjuk. Jag håller tummarna att det går. Men nu på tisdag börjar skolan och dagis igen, så vi är inte helt säkra på att de håller sig friska. Idag skall vi ha några vänner här på middag. Jag hoppas att det blir av, eftersom både vi föräldrar och barnen ser fram emot besöket.

Den här helgen har jag tagit studieledigt. Det har varit så skönt. Det är den enda ledigheten som jag har haft under alla storhelger. Det har varit en stressig tid och det märks. Jag är så trött och vill egentligen bara sova. Visst har jag varit inne och kollat av skolan ibland, men jag har inte pluggat. Skönt! Fast imorgon är det nya tag igen. Den här kursen måste avslutas, eftersom vi snart börjar termin 4. Termin 3 har bara försvunnit med blixtens hastighet. Jag tror att det beror på att det har varit så intensivt och mycket att göra. Termin 4 skall vara en profilkurs i pedagogik eller psykologi. Det låter spännande, men som sagt ska termin 3 avslutas. Det skall ske med en opponering. Det bävar jag lite för, eftersom dels skall jag och Ullis ge kritik och dels någon annan kritisera vår uppsats. Det tycker jag är nervöst. Men på något sätt skall väl det också gå.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

