Födelsedag

Idag är det min födelsedag. Jag firar födelsedag, men jag har slutat att fylla år. Det slutade jag med när jag fyllde 28 år. Det kändes som ett bra år att sluta fylla år. Men jag gillar att ha kalas eller fest. Det är kul!

Jag och min man var uppe sent, eftersom jag satt och skrev på min uppsats. Han är för snäll min man. Är jag uppe på nätterna så är han det också. Han tycker inte att jag ska sitta där och plågas själv. Visserligen var det bra att han var uppe, eftersom jag behövde hans hjälp med ordbehandlingsprogrammet. Fast nu efteråt skulle han behövt sova. Det hela började förra natten. Vår dotter sov oroligt och kom ner tidigt till vår säng. Strax därefter kom den stora sonen och sa att han hade ont i magen. Min man och sonen var uppe en lång stund och det hela slutade med att han sov på golvet i sonens rum. Det var inte speciellt bekvämt och det var mycket kallt. Denna natten var precis likadan, fast denna gång var det mellansonen som sa att det var han som hade ont i magen. Även denna natt tillbringade mannen resterande delen av natten på golvet. Men denna gång hade han fått tag på ett riktigt täcke. Han frös inte, men han klagade på att det var ett hårt underlag att sova på. Den här natten hoppas jag att vi får sova som vi skall.

Hela den här dagen har jag varit så glad. Jag har riktigt svävat runt och känt mig lycklig. Det är inte för att jag fyller år, utan för att min och Ullis uppsats blev klar. Tänk att vi blev klara i tid! Det är helt fantastiskt. Vi klarade det, trots att det var så mycket helger och barnen hade jullov. Det har varit lärorikt och vi har lärt oss otroligt mycket om uppsatsskrivning. Visserligen vet jag inte om den blir godkänd, men den har varit mycket givande. Nu kommer jag bara att vara nervös över att det inte är tillräckligt, att den är för lång, att vi inte har tagit med allt som skulle vara med, att den röda tråden saknas, etc. Men denna uppsats har gjort att jag har insett att det nog inte är omöjligt att klara av en c-uppsats. Jag håller tummarna och ni som läser bloggen kan väl vara snälla och att också göra det? Jag vet och känner att vi kommer att få ändra och göra om något, men jag hoppas att det inte är så stora saker. Just nu är jag glad att vi fick in den i tid och jag kan fira och hålla helg, utan att känna att jag egentligen borde skriva på uppsatsen eller läsa en bok från litteraturlistan.

Trevlig helg önskar jag alla bloggläsare! Nu ska jag fira födelsedag, men jag säger inte hur gammal jag är.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

