Trettondagsafton 2011

Idag började dagen inte som den skulle. Jag gick upp som jag brukade göra och gjorde mig iordning. Därefter förmanade jag barnen och min man gav dem frukost. Sedan slog jag mig ner och väntade vid datorn, samtidigt som jag kopplade in både webbkameran och hörlurarna med mikrofonen. Allting var klart och både jag och Ullis väntade i vårt handledningsrum i ACP. Tiden gick och vi började undra: Var är vår handledare?. Jag gick in på mailen och tittade och där stod det att vår handledning hade blivit inställd eftersom vår handledare hade blivit sjuk. Visserligen tycker jag synd om henne, men det fick inte hända nu! Vi behövde höra att vi var på rätt väg och om det var något som var fel innan vi gick in på sluttampen av vår uppsats. Paniken kom! Vad gör vi? Men när vi hade funderat en stund, så satte vi oss tillsammans och gick igenom vårt arbete, sida för sida. Efterråt kändes det som att vi var på banan igen. Vi visste hur fortsättningen skulle bli och sedan satte vi igång. Ja, naturligtvis gick Ullis och sov några timmar, eftersom hon hade arbetat i natt. Det är härligt när man ser arbetet växa fram och att det verkligen blir något av det. Nu ska vi ”bara” få det färdigt…

Barnen har haft två underbara dagar. Igår var de tillsammans med farmor och farfar och idag var de tillsammans med mormor och morfar. Igår var de ute i farmor och farfars sommarstuga. De hade haft det mysigt med snö och fika. Sommarstuga är bra även på vintern. De kom hem och var mycket trötta. Idag var de ute och åkte skidor och spark med mormor och morfar. Vädret idag var lite snöigt, men efter en stund kom solen fram. Det är faktiskt inte lika kallt längre. Undrar om det kommer att bli någon lång vinter i år? Jag hoppas inte det!

Idag är det alltså trettondagsafton. Det är trist att julen börjar gå mot sitt slut. Jag älskar verkligen det juliga och mysiga. Det är tur att tjugondedagknut inte är förrän nästa vecka. Trettondagen firas imorgon och det innebär att vi firar att det kom några visa män och gav gåvor för över 2000 år sedan. Jag undrar hur många de egentligen var?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

