Måndag vecka 1

Idag är det första måndagen det här året. Den har varit full av studerande och skrivande. Ullis och jag har kommit verkligen långt, men frågan är om vi kommer att bli klara? Fast jag känner mig lugn hittills. Jag får troligen stora nippran på torsdag, eftersom första versionen av uppsatsen skall vara inne på fredag. Ni får hålla tummarna för att det kommer att gå bra.

Hela helgen har jag suttit och plitat på uppsaten. Men barnen har i alla fall jullov. Det märks! De börjar nog gå varandra lite på nerverna. Det är tur att de kan leka lite med kompisar emellanåt. Blir det för odrägligt så hivar vi ut dem en stund. Det brukar lugna ner känslorna lite. Det är tur att det är så fint väder. Tyvärr har en del av snön smält ner och det gör att nu när det blev kallt igen blev det fruktansvärt halt. Det är knappt att man kan gå ute på trottoarerna eller gångvägarna, för att inte tala om att cykla.

Idag var barnen hos mormor och morfar och där fick de prova något som de aldrig tidigare har gjort. Spark! De fick åka spark, menar jag. De hade tydligen mycket roligt och de tyckte att det var en konstig mojäng, fast de hade faktiskt sett en sådan i ”Snowroller – sällskapsresan 2”, i alla fall uppskattades hela idéen. De fick stanna hos mina föräldrar över lunchen och sedan hämtade min man dem. Nu försöker vi båda arbeta, medan barnen leker med sina julklappar. Det är bara tio frågor i minuten till mamma och lika många till pappa. Det får nog bli att vi sitter en stund när barnen har gått och lagt sig ikväll. Då kanske vi kan få något gjort.

Mitt nyårslöfte det här året var att jag skulle förändra min inställning till ett sundare liv. Jag hoppas verkligen att jag lyckas med det, eftersom jag behöver göra något åt mig själv. Nu när jag har skrivit ut det i bloggen så kan jag nog lyckas med det. Jag hoppas verkligen att det går!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

