Det är december

Tyvärr känns det som en grå dag idag. Men det kan bero på att jag är trött, förvirrad och ligger efter i min planering. Dessutom har jag i två dagar haft barn hemma, eftersom de är förkylda. Visserligen var det två olika barn dessa dagar, men i alla fall. Det är naturligtvis de sedvanliga förkylningarna som dyker upp. Det är bara så i en barnfamilj. Men jag kan trösta mig med att igår arbetade jag och min parhäst Ullis enormt bra. Vi kände att vi kom ett stort steg på väg med vår uppsats. Vi hade nämligen handledningsträff med vår nya handledare. Hon hjälpte oss mycket och gav oss nya vinklingar på det som vi redan trodde oss ha sett. Det var positivt! Vi skrev så att tagenbordet glödde och i förbifarten gjorde vi en uppgift som skall vara inlämnad på torsdag. Det kändes mycket bra, men idag tog humöret i djupdykning. Vi fick reda på att vi skulle redovisa på torsdag. Vad är det vi skall redovis? Jag förstår som vanligt ingenting… Men det löser sig nog. Tyvärr känns det luddigt, men vi ordnar det här.

I helgen skrev jag mycket på min SWOT-rapport, men den är inte klar. Fast få jag bara tid att sitta lite med den, så kommer den att snart bli färdig. Det är lite tråkigt att ha den släpande efter sig.  Men den är så intressant. Jag hade gärna gjort mer sådant. Helgen innebar inte bara plugg, utan vi umgick med vänner också. En familj som vi träffar ofta skulle fira sin äldsta son. Sonen skulle bli 4 år, om några dagar, så vi fick förmånen att komma några dagar i förväg. Det var livat. De har även en mindre son som är 1,5 år och på honom är det full fart. Han var överallt och klättrade och dessutom ville han var med de stora barnen och leka, men de var inte lika intresserade av att leka med honom. Troligtvis hade han roligt ändå.

På söndagen var vi hos några andra vänner. Där fick vi en försmak av julen. Det var julgröt med smörgås och därefter serverades det saffransglögg. Den var mycket god och kan rekomenderas. Barnen fick vanlig saftglögg, men våra barn gillade nog inte det. antagligen beror det på att de inte är vana vid glögg. Vi har det nästan aldrig här hemma. Egentligen är det märkligt, eftersom jag tycker om att mysa med glögg och pepparkakor. Hm, det får vi nog göra något åt.

Jag glömde att tala om att i fredags fick jag reda på mentorspaper. Det blev godkänt och det känns skönt att veta, eftersom jag trodde att jag hade missförstått hela uppgiften. Nej, nu får jag nog sätta fart och skriva lite, för ikväll skall scouterna ha sin julavslutning. Jag önskar alla bloggläsare en trevlig tisdagskväll.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är december

  1. shareen skriver:

    redovisa på torsdag???? vaaa??????

    • tavar skriver:

      Hej Shareen!
      Ja, det var handledargrupp som fick mail av RMO. Egentligen har vi CGI, men det verkar som att RMO och CGI har vår grupp tillsammans. I mailet stod det att vi skulle redovisa vår lilla ”minirapport”. Jag undrar vad de menar med det? Det är det ingen i vår handledargrupp som vet. Det kommer alltså att bli extra spännande när vi skall på delexeminationen på torsdag. Det var det jag menade i bloggen.
      // Tina

  2. shareen skriver:

    grattis att din mentorsrapport blev godkänt.. ska forsätta med min swot/vetenskaplig mess/problem/vinkling/ allt!!!!!!!!!!!!!

    • tavar skriver:

      Hej igen!
      Tack! Jag såg att din också blev godkänd. Vad skönt det är när man kan pricka av uppgifterna en efter en. Nu får vi andas extra djupt och ta tag i SWOT-rapporten, så att vi blir av med den.
      Kram på dig och lycka till med SWOTen! Vi kan sitta tillsammans i lampans flitiga sken och bälga i oss Bailey’s…
      // Tina

Kommentera

