Oj, vad det händer mycket!

Jag hinner verkligen inte med. Det är hela tiden något och det gör att jag inte hinner blogga. Tyvärr, eftersom jag tycker att det är så roligt. Det är märkligt att det hela tiden är något som händer. Det är mycket både i privatlivet och på skolfronten. Jag håller på att skriva en SWOT-rapport. Det vet ni troligen, om ni har läst bloggen tidigare. Men nu har delkurs 3 dragit igång och det är full fart redan från början. Visserligen tycker jag att det var tokigt att de i delkurs 2 lade in moment som tillhör delkurs 3, fast jag kan förstå att de har gjort det. Jag gillade inte upplägget, men jag har förståelse till varför de gjorde så.

När det gäller slutet på delkurs 2 hann jag bara med att få in mentorspaper i tid. Det var skönt att bli av med en uppgift. Jag tycker att det är konstigt att de har lagt två stora inlämningar på samma dag. Mentorspaper fick jag tillbaka igår och jag fick ytterligare ett VG. Jag blev så glad! Men nu ökar pressen på att SWOT-rapporten skall bli bra. Jag försöker tänka så: Gör ditt bästa, så blir det nog bra. Vi får se hur det går. Jag har tänkt att det mesta av rapporten skall bli klart den här helgen.

När det gäller privatlivet så är det också full fart. Det har hunnit bli december. Det är en månad som jag verkligen gillar. Det är mysigt med ljus, tomtar och glitter. Det gillar jag verkligen. Men jag förstår inte vart tiden tar vägen. Hur kan vintern redan vara här? Det kan man verkligen fråga sig. Vintern kom med stormsteg redan i november. Den första snön låg till och med före första advent. Jag tror aldrig att jag har upplevt det tidigare. Men det gav en extra julkänsla.

När det gäller scouterna så hade vi en inomhushajk. Det var roligt. Vi sov i kyrkan och alla scouterna var med utom en. Jag tror att alla hade roligt. Vi hade fredagsmys och dagen därefter var vi ute i snön hela förmiddagen. Härligt! Sedan fick scouterna själva laga mat. Det var intressant att se vilka som får eller vill hjälpa till hemma. Det märktes direkt vilka som var vana att arbeta i köket. Det var nog tur att vi inte hade så avancerad matlagning på programmet. Det blev potatismos med korv, gurka och tomat. Barnen var nöjda och de åt massor.

Jag har även arbetat lite i skolan under de här dagarna som jag inte har skrivit här. Jag har varit både i klass fem och klass ett. Roligt med så stor skillnad i ålder på barnen. Det var verkligen spännande att hoppa emellan. Men bråken var samma. Den här snön ställer verkligen till det mellan barnen. Det är den tråkiga baksidan, samtidigt är det många barn som gillar snön. Jag själv är lite kluven till det här med snö. Men det är i alla fall roligt för barnen.

Det har varit en del pulkaåkning och dessutom har vi bakat lussekatter. Vi passade på en dag när barnen hade studiedag. Det var mysigt och de blev både goda och fina. Idag är barnen hos mormor och morfar och där bakar de pepparkakor. Undrar om vi får smaka några? Det hade varit gott.

Min man har haft utbildning, nästan hela veckan som har gått. Det har gjort att han har kunnat arbeta hemifrån, men det har varit tufft för honom. Han har ändå fått arbeta med sina vanliga uppgifter och det gör att det har förekommit mycket nattarbete. Han ser faktiskt lite trött och sliten ut. Jag hoppas att det lugnar ner sig lite nu, när vi kommer in i vanliga rutiner igen.

Det ligger mycket spännande framför hos. Det är jul- och luciafester och gradering i karate för alla tre pojkarna. Dessutom måste jag hinna med så mycket skolarbete som möjligt, eftersom jag vill vara ledig över julhelgen. Som ni märker är det full fart hela tiden…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

