Våffeldag och annat mys…

Den här veckan har varit en omväxlande vecka. Den har innefattat de vanliga aktiviteterna, men samtidigt har det tillkommit lite extra. På scouterna var det vår laga-godis-kväll. Vi gjorde chokladbollar och mumsiga muffins. Det bästa med detta godiset var att det behövs ingen ugn. Med det menar jag att det är godis som går fort att göra. Fast eftersom de mumsiga muffisarna måste hettas upp i en gryta på spisen, så måste en vuxen vara i närheten. Det var gott, men en aning för sött för min smak. Det påminner lite om ischoklad blandat med cornflakes.

Karaten flöt på som vanlig. Båda pojkarna arbetar på och dessutom tränar de lite hemma också. Det börjar nämligen dra ihop sig till klubbmästerskap. Men det är bara bra om de tränar på lite extra, eftersom det snart är dags för nästa gradering. Jag tror faktiskt att de börjar bli nervösa. Helst min man börjar blir nervös. Han tränar flitigast.

När det gäller pluggandet så har motivationen inte varit på topp denna vecka. Jag hoppas att jag snart kommer ur det. Vi har en inlämning som skall göras och den skall vara inne till söndagkväll. Men jag hoppas att det snart skall lossna. Det känns som att jag inte har riktigt koll på uppgiften. Jag vet vad jag skall göra, men inte hur. Med andra ord är det precis som vanligt. Det positiva med denna uppgift som vi skall göra är att jag har fått möjlighet att få komma i kontakt med en stor koncern. Jag har tidigare inte haft så mycket med så stora bolag att göra tidigare. Det har varit spännande! Jag hoppas att den känslan skall smitta av sig på det jag skall skriva ner… Jag hoppades att jag skulle få en skjuts av handledningen i onsdags, men jag fick inte det. Handledningen gjorde mig lika förvirrad som vanligt. Det kommer aldrig några raka svar. Fast denna gång var det i och för sig bättre än vanligt. Egentligen var handledningen positiv av sig. Hm…Märkligt att jag inte har känt det?

Denna vecka har även inneburit arbete i årskurs 5. Det var faktiskt skönt och komma ut och träffa lite folk. Annars sitter jag bara och häckar inne vid datorn eller så pular jag med något här hemma. När jag har gått hemma länge märker jag att jag har lätt för att börja med något annat. Min diciplin håller inte för det. Därför är det bättre att jag får komma ut och arbeta en stund. Det gör att jag blir mer effektiv här hemma, eftersom  jag blir medveten om att jag måste koncentrera mig och fokusera på målet. Annars hinner jag inte. Det är skönt att veta att jag arbetar hela nästa vecka. Då vet jag att jag får mycket gjort.

När det gäller årskurs 5 tycker jag att det är en härlig ålder på barnen. De pratar så glatt och diskutera allt utan hämningar. Det är så roligt! I onsdags pratade vi om cellerna som människan består av och naturligtvis kom vi in på det här med hur bebisar blir till. De hade många intressanta teorier om detta. En del av det var hårresande, men jag tror att vi tillsammans rätade ut en del frågetecken. Jag har nog aldrig haft så roligt på en lektion tidigare. Antagligen berodde det på att det var sista lektionen för dagen. Både barnen och jag var trötta. Men det blev en givande dialog, för alla parter.

Idag är det faktiskt 16 år sedan min man och jag bestämde oss för att bli ett par. När jag nu tänker tillbaka på dessa år så är det otroligt många saker som vi har gjort tillsammans. Det har varit en helt underbar resa. Min förhoppningar är att vi har massor av år kvar tillsammans, men jag är verkligen tacksam för de år vi haft. Vi har stött på både motgångar och medgångar, men tillsammans har vi orkat bemötta detta. TACK! ❤

Oj, nu höll jag på att glömma berätta om att idag skulle vi ha våfflor här hemma. Barnen vill ha det och jag tycker att det var lämpligt att vi firade våra 16 år med våffelhjärtan, sylt och grädde. Det är så gott. Jag tillönskar alla mina läsare en trevlig helg! Mysa nu ordentligt. Det tänker jag göra…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Våffeldag och annat mys…

  1. shareen skriver:

    grattis till era 16års dagen 🙂

  2. tavar skriver:

    Tack Shareen! Det är helt otroligt att åren går så fort. 🙂
    // Tina

Kommentera

