Början av vecka 41

Under måndagen började vi med delkurs 2. Det var verkligen en rivstart från början. Jag tyckte att det var stressigt med förra kursen och den här verkar vara likadan. Den här delkursen heter pedagogik i arbetslivet. Jag tror att det kan vara en spännande kurs. Vi kommer även att få gå ut till företag och göra intervjuer. Men som vanligt är det brist på tid. SUCK! Fast jag tror att det kan bli en intressant och givande delkurs.

Måndag är som vanligt karatedag. Under tiden som den äldste sonen och min man var i väg så hade vi en mysstund framför TVn. Jag hade först ett möte med en kursare, men sedan tittade vi på Pingvinerna från Madagaskar. Både barnen och jag älskar det. När barnen hade somnat ringde min mans farmor hit. Hon behövde hjälp med sin TV. Egentligen var det TV-boxen som hon hade problem med.

Tisdagen var en studiedag för barnen i skolan och eftersom våra två pojkar var lediga, så fick även minstingen vara det. Det blev en lugn morgon. Dessutom kunde inte vädret vara bättre. Solen sken och det var klarblå himmel. Det var alltså en fantastisk höstdag. Bladen på träden har börjat skifta färg. Det var en underbar dag. Problemet med dessa fina höstdagar är att det blir frost på nätterna. Det var inte mer än -1 grad, men det räckte. Det fryste på ändå.

Efter frukosten körde jag och lämnade barnen hos mina föräldrar. De ville nämligen ta med sig barnen ut på golfbanan tillsammans med mina svärföräldrar. Jag själv passade på att gå en långpromenad. Det var mycket skönt. Under min runda så funderade jag en hel del på delkursen som jag precis hade avslutat. Det behövdes verkligen. Delkurs 1 hade ett så högt tempo att det kändes som att jag inte hann med någon eftertanke. Jag behövde reflektera över det som jag hade lärt mig.

Resten av dagen handlade om att plugga och att leta efter ett företag som jag kunde komma och observera och intervjua. Det blev några nej, men till sist hittade jag rätt.

Kvällen blev som vanligt stressad. Vi åt och sedan åkte jag och våra två söner i väg till scouterna. Denna kväll skulle vi vara ute och bygga kojor. Både barnen och jag hade roligt. Vi släpade pinnar och konstruerade spännande former på nya hyddor. Men eftersom det blev mörkt så fort, så blev vi inte klara med dem. Kojbygget får nu vila till våren. Direkt efter scouterna körde jag hem pojkarna och sedan åkte jag till kyrkan. Det var nämligen styrelsesammanträde. På mötet var det även med en människa från vår riksorganisation. Hon hade en del intressant information att komma med.

Dagen idag började lika strålande fint som igår, men idag var alla igång och skulle iväg. Tyvärr sov jag dåligt och det gjorde att allting kändes trögt och olustigt. Men med lite frisk luft så kom jag igång. Barnen lämnades, men det var på håret att den äldsta sonen kom i tid idag. Han börjar nämligen tidigare på onsdagarna.

Idag tillbringade jag tiden med att läsa artiklar. Men jag kom inte så långt, eftersom ögonen blev sömniga. Svärföräldrarna hämtade de två yngsta idag och det gjorde att jag hann med lite mer pluggande på eftermiddagen. Dessutom var jag tvungen att göra en kompletteringshandling på ICA. Kvällen avslutades med en karatekväll för hela familjen. Först är det jag och mellanbarnet som åker iväg. Efter en stund åker min man och resten av barnaskaran till karaten. När vår yngste son var klar med sin träning så åkte jag hem med honom tillsamans med vår dotter. Vår äldste son åkte hem med en kompis. Tänk vad logistiken kan vara viktig, för att få ihop barnens aktiviteter!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

