Äntligen tillbaka!

Nu var det verkligen länge sedan som jag skrev i min blogg. Det är skönt att vara tillbaka. Men jag förstår inte var tiden tar vägen? Jag såg att jag inte hade skrivit sedan i slutet av september. Min ursäkt är att det har varit mycket den här sista tiden. Jag har arbetat halvtid i grundskolan 0ch dessutom har jag haft tre inlämningar i skolan att göra.

Den första uppgiften var att skriva en blogg i skolan. Där skulle vi diskutera innovativt lärande. Den andra uppgiften handlade om att vi skulle reflektera över vår egen pedagogiska grundsyn. Den uppgiften var mycket svårare. Jag tycker det var svårt och dessutom var det en bok som jag inte gillade. Den kändes så flummig och konstig. Boken heter Pedagogisk filosofi av Stensmo. Det är en bok som jag verkligen inte kan rekommendera. Usch! Men nu har jag avslutat den och min förhoppning är att jag inte behöver läsa den några fler gånger. Den sista uppgiften, som faktiskt skulle lämnas in idag, handlade om att göra ett avslut på hela delkursen. I denna rapport skulle vi försöka få med alla delar som vi har behandlat under dessa veckor. Det var knepigt, men jag tror att jag lyckades få med allt. Fast man vet inte. Jag kan ha missförstått hela uppgiften. Vem vet?! Men det lär jag få reda på så småningom. Imorgon startar nästa delkurs. Det skall bli spännande…

I familjen har allt gått sin gilla gång och det tycker jag är skönt, när jag nu har varit så upptagen. Det stora som har hänt under denna period är att mellankillen också har börjat på karate. Han tyckte verkligen om det och det syns på träningen att han tar det på allvar och försöker. Jag har faktiskt fått privilegiet att vara med och titta på träningen. Annars brukar det vara min man som är med, eftersom han också tränar och dessutom är han med under äldsta sonens träning.

Det andra som har hänt är att min mans bil har börjat krångla. Jag vet inte vad felet är, men ibland vill den inte starta eller så hostar den under körning. Bilar är helt hopplösa. Skönt att min fina V70 fungerar! Bilar kostar en massa pengar och ändå så vill/måste man ha en. Jag skulle hemskt gärna byta bil. Jag vill ha en nyare V70. Men först måste vi nog vinna på Triss eller Lotto för att det skulle vara genomförbart.

Dagarna som har gått har varit fyllda med en vanlig barnfamiljs vedermödor. Det är körning, hämtning, lämning, kompisar hit och kompisar dit. Men det är ett kärt besvär. Dessutom är det den obligatoriska städningen och tvätten. De roliga delarna överväger trots allt. Barnen är mysiga, roliga och helt underbara att umgås med. Vi har bakat tillsammans; björnbärsmuffins och chokladkladdkaka. Inte samtidigt, men roligt hade vi. Familjemyset är höjdpunkten i veckan.

Idag har vi gjort en hel del tillsammans. Det var skönt att vara tillbaka i familjen igen. Man känner sig utanför när man bara sitter och knackar på datorn hela tiden. Vi gick en långpromenad. I början var mellankillen sur som ättika, eftersom han inte fick cykla. Lillasyster fick nämligen göra det och det tyckte han var ORÄTTVIST. Men efter en stund gick det över.

Nu är denna helgen över och imorgon börjar vecka 41. Tänk att det går så fort! Nu är inte höstlovet långt borta…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

