Onsdag i vecka 37

Livet rullar på som vanligt och det tycker jag är bra. Det är skönt när allt börjar bli som vanligt. Barnen är i väg på skola, fritids och dagis. Min man och jag är igång som vi brukar, d. v. s. med arbete och pluggande. Men ärligt talat så har jag inte riktigt kommit in i det igen. Jag tappade lite farten, när jag blev sjuk. Jag hoppas verkligen att jag hittar gnistan snart, för det blir så motigt. Min förhoppning är att den bara dyker upp hux flux.

Gårdagen var som en vanlig tisdag. Det enda som hände var att mina svärföräldrar hämtade de två yngsta i skolan. Den äldsta kom hem senare till mig och hade en kompis med sig hem. Det var bra, eftersom jag inte hade tid med underhålla någon. Jag håller nämligen på med tema 1 i skolan. Den handlar om EUs nyckelkompetenser för livlångt lärande. Det är mycket intressant, men det är tidskrävande.

På scouterna hade vi på programmet ”Mitt i naturen”. Det tyckte barnen var intressant. Vi pratade först lite om naturen och sedan delade de upp sig i grupper och fick ge sig ut att leta efter spännande saker. De hittade mycket. Det var maskar, löv, sniglar, gråsuggor, blommor, björnbär, nypon, kopparorm, svampar, pinnar samt stenar. Samtidigt som barnen letade hade de mycket roligt.

Idag regnade det på morgonen, när vi gick upp. Det tyckte inte jag var bra, eftersom barnen skulle ha ”skoljoggen” i skolan och samtidigt samlar de in en slant till Barncancerfonden. Men barnen skulle inte springa direkt på morgonen och det var bara bra. För när de äntligen joggade iväg, så hade solen kommit fram. Det blev en riktig fin dag, förutom en skur precis när de skulle äta hamburgare på skolgården. Men barnen var lika glada för det. Ibland är det skönt att bo så nära skolan. Det gör att vi vissa dagar hör hur roligt de har det på skolgården.

Dagen idag har bestått i att jag pluggade vidare med nyckelkompetenserna och samtidigt börjar jag känna en viss panik över att jag inte har börjat med nästa uppgift. Det finns de som till och med är klara med den uppgiften. Det vi skall göra är att reflektera över vårt egna lärande: ”Beskriv din egna pedagogiska grundsyn”. Det kommer väl att gå det med. Det brukar lösa sig i slutändan.

Idag är det onsdag och då är det karate. Vår äldsta son kunde gå idag, men min man fick låta bli. Han var faktiskt sämre idag igen. Det är inte bra. Det kanske börjar bli dags att skicka honom till doktorn? Men troligtvis vill han inte gå. Jag tror nästan att jag skall tvinga iväg honom. Aproppå min man, så har han blivit klar med sitt projekt. Jag förstår inte allt vad han prata om när han börja gå igenom vad han har gjort, men om det är någon som är intresserad så kan ni trycka på länken till hans blogg här vid sidan om.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

