Jag är tillbaka på banan!

Idag är jag mycket piggare. Jag har kunnat plugga nästan som vanligt. Det värsta är ändå de här hostattackerna som kommer helt plötsligt. Både min man och jag har dem. tyvärr är min man sämre idag. Jag hoppas att han och jag snart kommer att bli bättre. Men barnen är hittills relativt friska. De är lite snorriga och hostiga. Men de har i alla fall ingen feber.

Det bästa just nu, när det gäller barnen, är att de trivs så bra i skolan, fritids och dagis. Det är viktigt för mig att de har det bra under tiden som som jag pluggar eller arbetar. Annars har jag svårt för att göra ett bra arbete. Jag blir okoncentrerad och känner dåligt samvete för att jag har lämnat dem. Men nu är det bara bra. Allt flyter… Jag hoppas att det håller i sig. Den här veckan som jag inte har kunnat arbeta något överhuvudtaget, så har de naturligtvis ringt från alla tre skolorna. ÅH! Tänk vad mycket jag hade kunnat arbeta. Men det går väl flera tåg. Jag måste försöka bli helt frisk först.

Min man har arbetat hemifrån hela veckan. Det är trevligt när vi sitter vid varsin arbetplats och arbetar så att det ryker om det. Problemet är när jag skall ha något möte. Då får jag gå iväg till gillestugan eller köket. Men annars är det faktiskt bra att ha sällskap. Det blir mera gjort. Nu när vi precis har börjat delkurs 1 är det många möten som skall genomföras. Troligtvis kommer det att lugna ner sig när vi har kommit igång ordentligt.

Idag var inte barnen på fritids eller dagis på eftermiddagen. Mina föräldrar hämtade dem idag. Det är deras ”lekdag”. De älskar verkligen att vara hos dem. Det är nog för att de nästan får göra som de vill.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

