Ytterligare en rapport från sjukstugan!

Jaha, den förkylningen gick inte över med en gång. De dagarna som har gått här mellan har försvunnit bort i frossa och yrsel. Febern har legat runt 39,5, förutom idag då den sjönk till 38,5. Vilken lycka! Att kunna röra sig utan att allting snurrade. Nu har förkylningen tyvärr satt sig i bröstet. Resultatet är en hemsk hosta och en röst som försvinner ibland. Men nu orkar jag vara uppe lite. Jag hoppas att det håller i sig. Min mans förkylning frodas tyvärr också, men han har i alla fall ingen feber. Det är verkligen tur, eftersom någon måste få iväg de två äldsta till skolan och hålla allting flytande här hemma. Minstingen har fått stanna hemma, eftersom hon också har fått den här hemska hostan. Hon har ingen feber, men hennes näsa rinner. Det är inte kul för henne att vara hemma med två hostiga föräldrar, var av en bara ligger i sängen och den andra försöker arbeta hemifrån.

Vi hoppas naturligtvis att det här snart går över och att de andra i familjen inte drabbas. Det är nämligen så att skall den igenom oss allihopa i familjen, så tar det ca två veckor innan alla är på benen. Vi hinner inte bli friska på två veckor, men alla är i alla fall uppe. Nu tycker jag att det får bli ett slut på det här. Jag har inte tid att ligga sjuk. I skolan har vi precis startat en ny delkurs. Hur skall jag hinna i kapp? Jag ligger back jättemycket. Imorgon måste jag börja igen! Jag har inte tid att vara sjuk!

När det gäller andra aktiviteter så blir de också lidande. Min man kan t. ex. inte träna och jag kunde inte gå på scout ikväll. Dessutom känner jag mig lurad av den som skulle täcka upp för mig ikväll. Tänk att man inte kan lita på den man skall arbeta tillsammans med?! Vi får se hur vi lyckas lösa det här…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

