En rapport från sjukstugan…

Igår lördag var det underbart väder. Det var varmt och solen lyste. Vi tog en lugn morgon, trots att våra barn vaknade tidigt. Min man hade fortfarande feber, mellan 38.6 – 39 grader. Han sa att benen kändes som spagetti. Vår dotters näsa började rinna, men annars var alla andra i familjen som vanligt. Efter frukosten gick den äldsta sonen iväg och lekte med en kompis. Den andra sonen tittade på ”American Loggers” och vår dotter följde med mig för att göra en veckohandling. Vad det är tråkigt att handla matvaror. Men vår dotter älskar när vi kör ner till ICA. Jag vet faktiskt inte varför? Antagligen känner hon sig stor. Hon går där med sin lilla vagn och beställer varor i charken. Det blir nog en lek för henne.

På eftermiddagen tog vi det lugnt. Vi vilade, lekte och städade lite. När kvällen kom grillade vi kyckling i ugnen och hade glass till familjemyset. Men när vi satte oss till middagsbordet kände jag att förkylningen började smyga sig på mig. Det gjorde ont i ”näsan” och jag var skrovlig i halsen. När barnen hade gått och lagt sig, så gjorde jag klart en inlämningsuppgift som skulle lämnas in på söndagen. Jag kände att det var säkrast att göra det, i fall jag skulle bli sämre. Min man låg i soffan bredvid och sov. Han hade fortfarande 39 graders feber. När uppgiften var klar gick vi och lade oss.

Jag sov mycket dåligt. Huvudet värkte, bihålorna gjorde ont och jag frös något kolossalt. Dessutom låg dottern i min säng och hostade. Nu på morgonen var det trögt att gå upp. Jag tror inte att jag har så hög feber idag och min man har troligen också fortfarande feber. Det är så tråkigt att vara sjuk när det är så fint väder. Men vi får försöka göra det bästa av det.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

