Nu har jag kommit igång!

Nu märker jag att vi har satt igång på allvar. Det var verkligen full fart, i skolan menar jag. Vi fick massor av information som vi skulle ta till oss. Det känns förvirrat i huvudet, men det brukar lösa sig. Det är alltid svårast innan arbetet sätts igång och innan jag har strukturerat upp själva arbetet. Vad som skall göras, när det skall göras och varför det skall göras. Det är knepigt, men allt blir lättare genom en rejäl genomgång av det arbetet som ligger framför en. Men av min mentor har jag hört att det är en normalt tillstånd att vara förvirrad på den här utbildningen. Om man inte är det så är det något som är fel.

I skolan är det fokusering på att komma igång med kurslitteraturen, förstå uppgifterna som skall göras och lära känna varandra i våra nya grupper. Naturligtvis saknar jag mina ”kolleger” från förra året, men samtidigt skall det bli spännande att få lära känna nya människor. Visst var det tryggt med den gamla gruppen, men troligtvis får vi lära oss mer samarbete på det här sättet. I vår gamla grupp visste alla vad alla var bra på, så är det inte i den nya gruppen. På det här sättet blir vi utmanade att klara av problem som vi annars vet att någon annan i gruppen brukar lösa. Det är roligt och utvecklande.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

