Familjeliv

Igår var vi alldeles för tidiga till skolan. Det var inte jag som tyckte det, utan det var vår yngste son som sa så. Enligt honom var det tråkigt att vara på skolgården och vänta innan det ringde in. Egentligen bor vi så nära skolan så att han och hans bror hade kunnat gå när det ringde in, men det har vi inte vågat säga till honom. Då hade vi aldrig kommit iväg på morgonen. Men till sist ringde det in. Det är skönt att både han och hans storebror trivs så bra i skolan. Ögonen lyser verkligen när han berättar vad han har gjort. Dessutom berättar han självmant, utan att vi gör värsta korsförhöret. Det är så roligt!

På eftermiddagen hämtade jag upp alla barnen och vi åkte hem och började laga mat. Vi gjorde maten tillsammans. De var så duktiga. Den stora killen dukade bordet och mellanpojken stekte fläsk och minstingen kokade stuvade makaroner. Jag fick göra det andra, så som ordna fram dricka och grönsaker. Det blev mycket gott. MUMS!

När min man kom hem fick han hjälpa mig att skriva ut programmet till scouterna. Vi skulle nämligen starta upp scouterna för terminen. Det visade sig att min laptop inte var kopplad till vår skrivare. Min man ordnade det genom att ladda ner drivrutiner, för skrivaren. De blev riktigt bra. När jag och vår äldsta son kom bort till kyrkan var det fullt av scouter och deras föräldrar på parkeringen. Det var roligt att det var så många som var intresserade av att börja. Denna startkväll började vi med att leka tillsammans, eftersom vi behövde lära känna alla barnen. En del av barnen kände vi, men inte alla. Det blev en lyckad kväll. Vi får hoppas att de vill fortsätta. Nästa gång skall vi grilla. Jag tror att det kommer att bli bra…

Idag på morgonen var det mycket trögt att vakna. Jag ville verkligen inte gå upp. När klockan ringde kände jag bara för att slå sönder den. Men efter mycket om och men kom jag upp. Idag är det onsdag och det innebär att den stora pojken skall ha slöjd på en annan skola och det gör att han måste vara på skolan tidigare, för att hinna med bussen. Det blev lite stressigt, men han hann. För vår yngsta son och vår dotter blev dagen i skolan/fritids och dagis inte så lång. Det var nämligen så att barnens farföräldrar hämtade dem vid middagstid. Tyvärr kunde inte den stora killen följa med, eftersom han har blivit så stor nu att han går länge i skolan på dagarna. Men istället för fritids gick han hem till mig. Det var inte rättvist, men det var den bästa lösningen vi kunde göra. Jag och sonen spelade ett parti schack. Han tyckte det var svårt. Men det är inte så konstigt, eftersom han aldrig har gjort det tidigare. Vi får se om det blir någon mer gång. Han tyckte nog inte om att spela schack.

Farföräldrarna åkte sedan ut till sommarstugan och hade en trevlig eftermiddag där, eftersom det har varit en fantastiskt första september dag. Solen har lyst och strålat lika skönt som mitt i sommaren och det har inte varit några regnmoln i sikte. Det var så skönt! Men jag har inte kunnat vara ute idag, eftersom jag har haft föreläsningar och grupparbete idag. Däremot var det trevligt att titta ut och se det underbara vädret.

På kvällen var det dags för karate igen. Min man tänker träna, trots att han känner av en förkylning. Jag hoppas att han inte blir sämre. Vi får se när han kommer hem. Troligtvis kommer han vara alldeles tröttkörd, men nöjd med att han gick och tränade. Förresten har jag glömt att berätta att han har satt upp en boxningssäck i källaren. Ni står han där ibland på kvällarna och får ut sina aggressioner. Ja, se karlar! De har lösningar på allt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

