Vardagen närmar sig

Det känns som att vardagen verkligen är i antågande, trots att jag är ledig den här veckan. Det är mycket aktiviteter som håller på att starta, eller som redan har startat. Först ut var karaten. Därefter kom skolan och nu i söndagskväll planerade jag och en annan ledare höstens scoutprogram. Jag tror att det kan bli ett intressant och spännande program, men naturligtvis hoppas vi att det blir en scoutgrupp. Det kan ingen veta i förväg. För ett år sedan blev det ingen nyingscoutgrupp (från det år du fyller 7 år). Men det innebär bara att vi som organisatörer måste anstränga oss mera för att nå ut. Min förhoppning är att alla som gick i våras kommer.

Måndagen var en vanlig skoldag. Jag och dottern gick iväg till en lekplats och tillbringade en trevlig förmiddag där. Vi gjorde det till en utflykt och hade med oss frukt, för att pigga upp oss med. På eftermiddagen hade vår yngsta son en kompis med sig hem och vår äldsta son hade en lång dag i skolan. När han kom hem, så frågade han om det skulle vara så här långa dagar. Han var mycket trött och gick direkt upp till sitt rum. Men när det var dags för karaten var han pigg igen. På kvällen möttes jag och min man bara i dörren. Han var först iväg på sin karateträning och jag skulle sedan iväg på ett möte i kyrkan.

Dagen idag började inte bra. Vi försov oss allihopa. Men vi hann ändå, men det var knappt. Det känns som att jag har jagat den tiden, som vi försov oss, hela dagen. Jag är inte ifatt den ännu. Jag kanske lyckas lagom till jag går och lägger mig. Vi har städat upp lite här hemma idag, min dotter och jag. När jag hämtade hem mellanbarnet, så fick jag en annan kompis med mig hem. Det var inte samma kompis som igår. De verkade ha roligt tillsammans. När den stora killen kom hem, så gick han nästan direkt. Han hade bestämt med en kompis. Det verkar som att våra söner passa på att leka med kamrater, nu när jag är ledig. Men det gör inget. Jag tycker att det är bra att de är igång och träffar andra barn, inte bara sina syskon.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

