Vecka 32

Nu var det klart för i år. Med sommarjobbet, menar jag. Jag har arbetat alla mina 22 nätter och det känns märkligt. Sommaren gick så fort. Idag lämnade jag in mina jobbnycklar och mitt identitetkort. Det kändes skönt. Det är alltså så att jag har semester. Men min man har bara semester denna vecka också och barnen börjar i skolan torsdagen den 19 augusti. Min skola börjar igen den 30 augusti. Men trots detta skall jag njuta av min semester, eftersom jag vet att sen är det hårt arbete som gäller. Både med studerandet och med det som skall skötas här hemma.

Idag har min man och jag försökt hinna med det som skall göras här hemma och dessutom har vi laddat inför nästa semestertripp. Det är dags för två nätter på Vildmarkshotellet på Kolmårdens Zoo (http://www.kolmarden.com/Vildmarkshotellet/Lobby/). Det skall bli trevligt. Vi har varit där tidigare, men eftersom vi var så nöjda med det så känner vi att vi ville åka dit igen. Däremot är det lite tråkigt att packa till fem personer, då vädret skall bli omväxlande. Det innebär att vi måste ta med oss olika kläder för vädrets skull. Vi måste få med kläder som passar för både varmt och blött klimat. Våra katter blev inte glada när vi tog fram väskorna igen. Det var inte så länge sen vi var iväg (Vimmerby). De pratade och pratade och det lät inte nådigt det de sa. Det var nog tur att jag inte förstod vad de sa.

Under den här resan vi skall göra skall vi även passa på att fira vår 12-åriga bröllopsdag. Den infaller egentligen på söndag, men det är roligare att fira den på det här sättet.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vecka 32

  1. Linda (BTH) skriver:

    Åhh vad mysigt med kolmården. Ni får ha det så bra där! Jag har varit där två gånger och den sista gången fastna jag där inne i huset där man kunde klappa rockorna, det var så mysigt. Ta hand om er och njut av de sista veckorna innan skolan drar igång. Kram Linda

  2. Linda (BTH) skriver:

    Hej! Ja vi är jätteglada för huset. Det var de sista jag visa er innan vi sa hejdå inför sommaren. I början på veckan skall vi nog skriva kontrakt och sen blir det kanske inflyttning i oktober. 🙂 Kram Linda

Kommentera

