Hemfärd från ALV

Fredagen började vid samma tid som de andra dagarna och de följde samma mönster som de andra morgnarna. När alla var klara med morgonbestyren gick min man och vår dotter iväg och köpte frallor i den lilla affären vid campingen. Det blev uppskattat av alla. Sedan var det dags att plocka ihop allt och säkra packningen i husvagnen. Det gick mycket bra. Klockan 09:52 körde vi ut från vår plats och checkade ut.

Hemfärden blev inte lika dryg som dit vägen, eftersom barnen somnade i baksätet. På det viset slapp vi höra bråk och tjat. Vi stannade på hemvägen för en picknick i husvagnen (färdiggrillad kyckling). Det var riktigt skönt att stanna och ta en bensträckare. Men den plats som vi stannade vid var inte lika bra som när vi åkte till Vimmerby. Vi fick köra några kilometer och sedan stannade vi igen, för att barnen skulle kunna klättra på stenar o. dyl, vid rastplatsen Kungastenarna i Tingsryd. Den kan rekommenderas.

När vi kom hem gick jag och sov en stund, eftersom jag skulle börja arbeta vid nio. Denna omgång skulle jag arbeta fyra nätter. Efter tuppluren åt vi och sedan tömde vi husvagnen på våra saker. Det var tråkigt tyckte våra barn. Men även sådana saker tillhör semestern. Jag kan hålla med om att det är nog den tråkiga biten med att åka på semester – att packa upp! Summering av denna semestertripp är att den var mycket lyckad. Vi var nöjda allihopa. Vi kommer nog att våga oss på en ny husvagnsemester.

Helgen har bara innehållit arbete. Men det har ändå fungerat bra, eftersom det inte har varit så varmt på dagarna. Det har faktiskt gått bra att sova, förutom idag. Jag tror att det är för att jag vet att nu idag är det den sista natten för den här sommaren. Det skall bli så skönt med semester…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

