ALV

Nu har det gått några dagar sedan jag skrev sist. Det har verkligen hänt mycket. Vi var iväg med svärföräldrarnas husvagn. Kosan ställde vi mot Vimmerby. Vi ville nämligen till Astrid Lindgrens Värld (ALV). Semestern blev verkligen mycket lyckad. Alla trivdes. Annars är vi egentligen inga campare, men denna upplevelse blev positiv. Sist vi var ute, för fem år sedan, avskydde vi det. Den gången var det de andra camparna det var fel på. Men det är bäst att jag börjar från början…

Måndagen packade vi husvagnen och på tisdagen kompletterade vi packningen med det sista. Tisdagen gav vi oss iväg. Vi åkte iväg klockan 11, men vi hade planerat att köra kl 10. Jag kan säga att bilen var nog inte helt överens med oss om detta uppdrag. Om vi skall åka iväg med denna husvagn igen, så får vi nog byta bil. Men iväg kom vi. Vädret var mulet och temperaturen var relativt behaglig. Vår lilla flicka tyckte inte om att sitta stilla i bilen. Hon ville bara vara framme och allt var tråkigt. ”Är vi inte framme nu?” Det var den stående frågan. Dessutom var hon mycket bråkig mot sina bröder. Hon sparkades, slogs, skrek och bar sig allmänt illa åt. Suck! Men till sist kom vi fram. Jag glömde säga att vi stannade utanför Växjö för att äta köttbullsmörgåsar, som vi hade med oss.

Campingen vid ALV var inte så stor, men den var trång. När vi kom fram till Vimmerby så regnade det. Det var lite tråkigt. Efter incheckningen fick vi leta upp vår plats. Vi fick plats nr 58. De som hade platsen till höger om oss var mycket hjälpsamma. Mannen vinkade in oss på rätt plats och min man lyckades faktiskt backa in husvagnen på första försöket. Det kändes bra, eftersom vi är nybörjare på det här. Vi satte upp utetaket (inte förtält) på husvagnen och tog ut utemöblemanget. När allt var på plats andades vi ut och kunde titta på de andra som anlände på kvällen. Det var kul! Jag har alltid gillat att iaktta andra människor, men själv tycker jag inte om att andra tittar på mig.

När kvällen kom körde vi och handlade på ICA. Därefter försökte vi hitta något ställe för att köpa med oss mat. Vi hittade Lindgrens Lila thai. Vi köpte wokade grönsaker med kyckling och ris, vårrullar, hamburgare med pommes frites och korv med pommes frites. Det var gott. Vi satt i husvagnen och åt. Samtidigt tittade barnen på TV och vi vuxna drack Maipo (ett gott rött vin). Det blev även efterrätt. Vi hade tagit med oss äppelpaj. Mums! Sedan var dagen slut. Det var dags att bädda upp alla sängarna och sedan var alla trötta. Min man och jag tittade på Morden i Midsomer. Det var knappt vi orkade hålla oss vakna. Därefter somnade vi mycket snabbt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

