Summering av helgen

Den här helgen har varit intensiv. På lördagsmorgonen var det alldeles tomt här hemma, när jag kom hem. Min man hade tagit med sig barnen till mina föräldrar. De skulle passa dem, när min man skulle hämta våra amerikanska släktingar på stationen Svågertorp. Det tråkiga med denna lördag var att jag skulle sova, eftersom jag hade arbetet natt. Jag ville så gärna vara uppe och vara med och träffa dem. Jag har tidigare berättat att det inte är ofta som vi träffar släktingarna från Minneapolis. När jag sov hämtade alltså min man Joan och Terry. Tillsammans med mina föräldrar och min pappas bror och hans fru åt de lunch, som bestod av varmrökt lax med nypotatis och romsås. Där efter åkte min man och våra barn hem till mig. De väckte mig och lillan fick gå och lägga sig för en tupplur. Sedan fick vi bråttom. Vi städade av det sista och började förbereda grillfesten, som vi hade bjudit in alla till.

När klockan var tjugo minuter över fem kom de första gästerna. Det var min mans föräldrar som var tidiga. Övriga gäster kom senare, eftersom de hade börjat gå igenom alla i släkten. De berättade vad alla gjorde och vad som hade hänt, på sista tiden. SKVALLER! Men det gjorde oss inget, eftersom vi då hann lite till innan de kom. Det var alltså grillfest. Vi bjöd på grillat kött, korv, potatis, sallad, melon, majsbröd och olika sorters ost. MUMS! Till efterrätt hade vi äppelkaka med hemmagjord vaniljsås. Det var verkligen trevligt. Det var så roligt att träffa Joan och Terry. Det var så länge sedan. Vi hade mycket att tala om. Det var bara så synd att tiden var så knapp.

På söndagen åkte vi till mina föräldrar på förmiddagen. Vi hade blivit ombedda att följa med Joan och Terry på en sightseeingtur. Med det menas att det var vi som skulle hålla i den. Vi tillbringade en mycket trevlig förmiddag tillsammans. Vi såg utvalda delar av vår stad. Vi tittade naturligtvis på; stortorget, kyrkan (ca 700 år gammal), rådhuset, äldsta området i stadskärnan, hamnen, etc. Det var roligt. Dessutom fick man fiska fram gammal kunskap som fanns lagrad i huvudet. Tänk att det fortfarande finns kvar. Jag var imponerad av mig själv. Vi hade barnen med oss på denna tur och på slutet tyckte de att det började bli lite tråkigt.

Lunchen fick vi hemma hos mina föräldrar. Därefter åkte vi ut till mina svärföräldrars sommarstuga. Först stannade de till på golfbanan, eftersom Terry är intresserad av golf. I sommarstugan fick vi sedan ”svensk fika”. Efter en tur runt sommarstugans omnejd, så var det dags att äta igen. Pust! Det blev många extra kilon den här helgen. Det blev lite stressigt, eftersom min far och våra pojkar skulle gå på cirkus. Vi, min man och jag tillsammans med Joan och Terry, kunde ta det lite lugnare. Vi körde ner till Malmö vid sjutiden på kvällen. Då var alla i bilen mycket trötta. Joan och Terry skulle dessutom upp tidigt nästa dag, för att åka vidare till Vilnius. Men allt gick bara bra. Iväg kom de. Det var bara så tråkigt att se dem åka. Det hade varit roligt om de hade kunnat stanna längre. Efter en sådan intensiv helg började både min man och jag tänka på ”svengelska”. Vi till och med pratade med varandra på engelska. Ha ha ha!

Idag har vi varit och hämtat husvagnen som vi skall få låna på semestern. Barnen tyckte att det var mycket spännande. Det var fem år sedan vi campade. Jag undrar hur det skall gå? Fast jag tror att det kommer att gå bra. Det roliga är att komma bort lite, från den gamla vanliga trallen. Vi har alltså packat och tänkt ut hur vi skall fixa allt som skall göras innan avfärd.

Ikväll var jag ute med de andra vikarierna på mitt sommarjobb. Vi åt en god middag. Det var bara synd att inte alla kunde vara med. Det var visserligen bara en som inte var med, men eftersom vi bara är fyra vikarier på natten så märks det tydligt om det är någon som saknas. Detta betyder att vi får göra om det. Men det får bli i slutet av sommaren…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

