Jobbet klart för denna gång…

Nu har en semesterperiod blivit avklarad. Nästa period börjar idag. Men jag skall vara ledig till torsdag. Det känns som att jag inte riktigt är med i familjen, när jag är inne i en period av arbete. Denna gång arbetade jag tre nätter. Det skall jag göra nästa gång också. Familjen var på barndop i lördags. Det hade jag också velat vara. Men tyvärr sov jag hela den dagen. Det är något speciellt med barndop. Det känns som att framtiden är ljus och alla gästerna önskar det lilla barnet framgång och välstånd. Denna gången var det min mans brorsdotter som döptes. De har precis som vi, två pojkar och en liten flicka. Det är roligt att det har blivit så. Deras killar är lika gamla som våra, men mellan våra flickor skiljer det alltså tre år. Jag får i alla fall träffa dem på onsdag, då vi skall ha ”vuxenkalas” för våra söner.

Idag skall vi fira att min mans semester har börjat. Vi brukar göra det. Denna gång skall vi göra det genom att gå ut och äta på en restaurang. Det skall bli så trevligt. Vi skall bjuda mina föräldrar på middag också, eftersom de har varit så snälla och hjälpt oss med barnen den här sommaren. När restaurangbesöket är klart börjar det bli dags att planera inför onsdagen. Imorgon finns det inte tid till det, eftersom vi skall träffa min kusin och hans familj. Vi skall bada tillsammans. Jag hoppas att det kommer att bli lite varmare vindar, men förhoppningsvis blir det inte för varmt. Vädergubbarna säger att det skall bli en dag av strålande sol imorgon. Men väderutsikterna är ingen överraskning dessa dagar. Det har varit så här de senaste veckorna, förutom ett åskoväder som drog förbi i lördags. Det skall bli roligt att träffa min kusin med familj. Det är över ett år sen vi sågs. Det mest spännande skall bli att se deras hus. De håller ständigt på att bygga till. De bor ute på landet och från början var deras hus mycket litet. Nu är det nog dubbelt så stort.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

