Vecka 28

Vilken intensiv vecka det här har varit. Den har innehållit mycket sol och bad, men även tvättning, städning, handling och BARNKALAS.

Vår badväska har ständigt varit packad. I den finns det badkläder, badhanddukar, solglasögon, extra kläder samt dricksflaskor och kex. Det märks att det är mitt i sommaren. Det är verkligen varmt och skönt. Det är till och med varmt i vattnet. Badtemperaturen ligger på 22-23 grader. Det är så att jag tycker att det är skönt att bada. Jag är annars en riktig badkruka och min gräns brukar ligga på ca 20 grader. Då är det gränsfall till att jag doppar fötterna. Min man är ännu värre. Men sen vi fick barn så har han varit tvungen att ändrar sig lite. Barnen gör är det tvunget att bada. Dessutom är alla våra tre som fiskar i vattnet. Men det var tydligen både jag och min man när vi var små, om man nu kan lite på vad våra föräldrar säger.

Rejäl städning har veckan också innehållit. Jag har börjat med det, för att det inte skall bli förmycket inför alla kalas och vårt amerikabesök. Vi vill att det skall se bra ut här hemma då. De amerikanare som kommer har aldrig varit hos oss. Frun var här 1991 och då hade jag inte träffat min man ännu. Den amerikanska mannen var här någon gång på 1960-talet. Då var han här med sin svärmor och sin svägerska och hennes man. Det skall bli mycket roligt att träffa dem igen. Jag och min man har varit över hos dem och hälsat på. Det gjorde vi 1995 och 2003. Dessutom träffade vi dem i Köpenhamn 2002 och i Florida 2006. Det skall bli så spännande!

Det första kalaset har också redan avlöpt den här veckan. Det var äldsta sonen som bjud in sina kompisar på en grillfest, i går kväll. Det var inte alla som kom, eftersom många är bortresta. Men det var ett glatt gäng som träffades. Vi bjöd på nygrillade hamburgare med bröd och olika sorters tillbehör, så som; sallad, melon, tomat, gurka, rostad lök, ketschup och dressing. Barnen åt så att det stod ut ur öronen. Efter det tog lekarna vid. Naturligtvis var det jag som var ”lektant”. Min man avskyr lekar. Barnen började med armbrottning. Den leken följdes av blindbock och sedan fia. Där barnen var spelpjäser. Det tyckte de nog var roligt, eftersom de fick sitta i knät på varandra. Det skrattades en hel del. Antagligen hördes det över hela kvateret. Det var lika roligt att titta på. Sedan kom den obligatoriska fikan. Vi bjöd på vienietta glass. Därefter inleddes skattjakten. Barnen fick en ledtråd som sedan ledde vidare till nästa ledtråd, o. s. v. Det var 10 stycken ledtrådar. De tyckte att det var spännande och de sprang runt i hela huset och tomten. Till sist hittades skatten och naturligtvis var skatten varsin godispåse i en svart låda. Tänk vad tiden gick fort. Kalaset var 2,5 timme och alla var mycket trötta efter kalaset. Jag frågade vår son om han var nöjd med festen och det var han, men han var så trött och han nästan såg i kors.

Nästa kalas är på onsdag och då är det ”vuxenkalas” för båda sönerna. Det skall jag bekymra mig om någon gång nästa vecka, för nu skall jag arbeta den här helgen. Det är lite tråkigt, eftersom min man går på semester efter idag. Men på måndag skall vi fira det. Jag skall egentligen inte klaga. Jag har varit ledig i fem dagar. Det har varit helt fantastiska dagar. Temperaturen har legat mellan 24-32 grader. Det är verkligen sommar nu. Enligt meterologerna skall det finna vädret fortsätt ett tag till. Men imorgon skall det komma in ett åskväder. Vi får se hur det blir…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

