Skvaller, skvaller…

Jag undrar hur mycket som egentligen är sant av det man hör skvaller vägen? Vissa säger att det finns alltid ett korn av sanning, medan andra säger att inget är sant av det som sägs. I det här fallet så finns det saker som är sanna, men troligtvis inte allt. Naturligtvis förmedlas oftast inte hur höggrad av känslor som är inblandade. Det går aldrig att till fullo sätta sig in i en annan persons situation. Till viss del går det att förstå, men inte allt. Det beror nog på att vi utifrån inte har tillgång till all bakgrundsfakta. I det här fallet, som jag tänker på, är det tyvärr många barn inblandade. Jag hoppas att de inte får ta smällen av de vuxnas dumheter. Men min erfarenhet säger mig att det oftast är barnen som drabbats värst.

Just nu håller jag på att förbereda mig på att jag snart skall gå och arbeta. Det är den sista natten, för den här omgången. Jag arbetar tre nätter denna gång. Sedan är det inte förrän nästa helg som jag skall dit igen. I veckan som kommer fyller den stora killen 9 år och han skall ha grillfest här på torsdag kväll. Jag tror att han tycker att det skall bli kul. Tänk att han blir 9 år. Jag undrar varthän tiden tar vägen? Det går så fort…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Skvaller, skvaller…

  1. Helena skriver:

    Hej

    Ja, hur man vågar ge sej ut på Inlines…vet jag nog inte…bra är om man tränar på ngt ställe som känns ganska ”rent” och slätt, så det inte ligger småsten mm…nåja, helt rent är ju svårt…men du förstår vad jag menar….och där man kan ta sej rakt ram länge utan att beh stanna el vända…det där kan man ta i steg två!!!
    tror man bara behöver bestämma sej. Kan rek att du kolla blocket el Tradera,,jag köpte mina där, 250 kr helt nya…Köpte till Sebbe för ett tag sen. Ngt dyrare, men billigare än i affär…och då är det ju ok om man inte vet om man vill, utan ska testa bar först!!

    Ok, ska kolla adlibris,,,var inne på bokbörsen men hittade inget jag kände igen. får ju ändå vänta tills jag vet…spännande.

    Ha det. Vi hörs.
    Kramen

Kommentera

