Marknad i stan

Idag började den årliga sommarmarknaden. Det är en marknad som inte enbart är en dag, utan den varar i fyrar dagar. Dessutom händer olika saker de olika dagarna. Idag var det dags för knallarnasdag. Jag och barnen var nere vid niotiden. Det var en lagom tid att komma ner, för kommer man dit senare är det massor av människor och det brukar vara mycket varmt. Solen värmer verkligen upp allt i innestaden. Det är som en gryta och stenar, asfalt och betong gör att värmen hålls kvar långt in på kvällen, trots att det alltid fläktar lite här nere vid havet.

Vi handlade lite grann, men mest tittade vi på allt som såldes och naturligtvis spanade vi in alla människor som var där. Barnen ville ha ballonger, bilar och GODIS. Jag köpte även två stycken vaxdukar och soppåsar. När godisen var inköpt ville de åka hem, men jag tyckte att vi skulle gå runt hela marknaden först. Det roliga med dessa marknadsdagar är alla människor som man träffar, eftersom det är många som passar på att komma tillbaka och hälsa på dessa dagar, av dem som tidigare har bott i staden. Det gör att det blir många återträffar. Det är så roligt! Jag träffade faktiskt flera stycken som var tillbaka under sin semester. Det var till och med en som jag inte har träffat på elva år.

Vi får se hur mycket jag kommer att vara där. Det blir nog inte så mycket, eftersom jag skall arbeta torsdag, fredag och lördag natt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

