Sommarlov!

Nu är verkligen sommaren här. Idag har det varit mycket varmt och skönt. Barnen ville bada idag, så efter att pojkarna ringt efter varsin kompis gick vi iväg. Det kändes som vi var en kombination av förskola och fritids. Jag hade med mig fem barn ner till stranden, fyra pojkar och en flicka. Det var två stycken 9 åringar, två stycken 6 åringar och en flicka på tre år. De hade utrustat sig med håvar och hinkar. När vi kom ner till stranden kastade alla barnen sig ner i vattnet och började fånga småfiskar, maneter, snäckor, strandräkor, o. dyl. Hinkarna blev snabbt fylld. De hade verkligen roligt. Efter en stund ville de dricka saft och äta lite kex. Även en banan slank ner.

När ca två timmar hade gått var det dags för att gå hem. Det var verkligen varmt i solen. Det märkte jag när vi började gå hem. Killarna gick och lillan cyklade på sin cykel. Hon var så stolt över det, eftersom hon helt nyligen fick ärva den efter mellankillen. Nu i helgen kom stödhjulen på och hon verkligen älskar att cykla. Det är roligt att se! Dessutom är det skönare för oss som går, eftersom det går lite fortare. Vi kom hem alldeles genomsvettiga. Alla ville ha något att dricka och det blev kö till våra två toaletter. Sedan var alla barnen mycket hungriga. De ville ha mat, sa de. ”Ok”, sa jag, ”Jag skall ordna det”. Det blev snabbmat, spagetti och köttfärssås. Det blev uppskattat!

Mellankillens kompis blev efter en stund hämtad av sin pappa. Men vår pojke lekte glatt vidare med den stora killens kompis. På eftermiddagen gick jag och lade mig en stund, eftersom jag skall arbeta i natt. Min man jobbade hemifrån och därför fick han ta över barnpassningen. Nu skall jag snart gå iväg och ikväll skall jag arbeta ihop med Helena. Hon som sökte in på BTH. Jag tänkte att jag skulle visa henne våra böcker som vi hade på första delkursen och även en del av de arbeten som vi har gjort. Jag hoppas att hon skall bli entusiastisk av att se vad programmet går ut på.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sommarlov!

  1. Helena skriver:

    Tack för inspirationen…visst blev jag mer nyfiken och längtar tills det kommer ett besked..helst positivt då ju såklart.

    Det var jätte kul att få kolla på böckerna och i din dator-hur allt är upplagt osv..
    Mmm, känns som att detta kan vara ngt som sagt..

    Låter dej veta-som första-när beskedet kommer.

    Hoppas du sover gott idag.

    Vi hörs.

    Kramiz till dej fr mej

Kommentera

