Nu är det snart helg…

Jag är lite trött idag, eftersom jag har arbetat mina tre nätter och nu försöker jag ställa tillbaka mig igen. Det skall bli skönt att träffa familjen. När jag arbetar nätter, så träffar jag dem enbart i dörren. På kvällen blir det inte så mycket bättre. Då ser jag dem vid middagen och sedan är det bolibompa och direkt efter det är det läggdags. Men nu skall jag var ledig, ända till måndag.

Idag skall jag prata med mina klasskompisar på Skype. Det var länge sedan vi ”sågs” på nätet. Under skoltiden träffades vi där minst en gång i veckan. Det är lite märkligt att inte ha ständig kontakt med dem. Ibland undrar jag hur de har det och vad de gör. Det roliga är att vi har så olika liv och bor spridda i hela landet. Det är en som bor på Gotland, en annan bor i Stockholm och den tredje bor utan för Piteå. Vi har aldrig träffats, men vi har ändå fått fin kontakt med varandra. Det hade varit mycket roligt att träffa dem i verkligheten. Vi kanske kan göra det någon gång? Det får nog bli ett framtida projekt.

Hittills den här veckan har annars bestått av arbete. Barnen har haft sommarlov. Det märks. De vill ta det lugnt och de har badat mycket. Sommaren är verkligen här. Det är varmt och soligt och dessutom har havet blivit uppvärmt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

